Pregătiri de iarnă. SC LDP Dâmbovița va asigura cea mai mare parte din deszăpezirea județului

Chiar dacă meteorologii nu au anunțat, deocamdată, ninsori abundente în zona noastră, autoritățile județene și-au luat toate măsurile de precauție și sunt pregătite să intervină în caz de nevoie pe drumurile județului. SC Lucrări Drumuri şi Poduri (LDP) SA, societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Dâmboviţa, este unitatea pe „umerii” căreia a căzut deszăpezirea unui număr important de drumuri din județ, însă este pe „poziții”, iar conducerea societății ne-a declarat că depozitele sunt pline de material antiderapant, utilajele sunt pregătite de intervenție în orice moment, oamenii de asemenea, iar numărul utilajelor care vor fi prezente pe drumurile în perioada de iarnă este considerabil mai mare decât în anii trecuți, în fiecare an făcându-se noi achiziții pe acest palier.

Dar pentru că județul este mare, iar SC LDP nu poate să acopere deszăpezirea tuturor drumurilor județului, s-a apelat la contractarea unor „ajutoare”… Potrivit directorului general al SC LDP Dâmboviţa SA, ec. Mihail Cristian Avanu, la momentul acesta există încheiate trei contracte care acoperă deszăpezirea unor drumuri importante din județul Dâmbovița. Astfel, SC Sava Serv Construct SRl, în asociere cu Green Line Construct SRL asigură deszăpezirea pe zona Moreni, SC Montaj Paladiu SRL are contract pentru Găești, iar SC Deliver Lex Trans SRL, în asociere cu SC Alpenside SRL se va ocupa de deszăpezirea pe zona Titu- Corbii Mari. De deszăpezirea celorlalte drumuri, inclusiv a celor din zona montană, se ocupă SC LDP.

„Avem contracte încheiate cu trei agenți economici. Avem SC Sava Serv Construct SRL, pe zona Moreni, un contract cadru încheiat anul trecut, cu valabilitate de trei ani și încheiat contract subsecvent pentru iarna 2018-2019. Zona Moreni înseamnă de la Dărmănești, de la intrare dinspre Prahova în Dâmbovița, până la Răzvad și I.L. Caragiale, Moreni, până la intrarea în Pucioasa. Este un contract cadru pe trei ani, se decontează în funcție de orele de acțiune, deci operatorul economic nu-și ia toți bani, este un tarif pentru ora de acțiune efectivă. Noi le punem la dispoziție sarea pentru deszăpezire, ei vin cu nisipul și își formează materialul antiderapant pentru acțiune.

După aceea avem contract cu SC Montaj Paladiu SRL, care are două zone, respectiv Găești- Valea Mare- Costești Vale și Petrești- Șelaru, deci toată zona de Găești. Este tot un contract cadru încheiat anul trecut pe trei ani și cu contract subsecvent anul acesta.

În septembrie am atribuit încă o zonă, respectiv zona Titu-Corbii Mari- Răcari, zonă care pe vremuri era împărțită în două, dar acum este grupată într-una singură. Contractul l-a câștigat SC Deliver Lex Trans în asociere cu Alpenside SRL. Este tot un contract cadru încheiat pe trei ani, primul contract subsecvent încheiat anul acesta.

Restul zonelor sunt acoperite de Lucrări Drumuri și Poduri. În ultimii ani ne-am dotat, în fiecare an am mai cumpărat utilaje, iar în momentul de față cu utilajele proprii putem să facem față fără probleme la deszăpezire. Ca și zone, noi avem în responsabilitate zona de munte, zona Pucioasa (Pucioasa, Runcu, Bezdead, Buciumeni, Glodeni, Vulcana Pandele, Brănești, până la Târgoviște). Mai avem o bază la Dragomirești care deservește toată Valea Dâmboviței plus DJ 721, adică Văcărești, Pierșinari, Gura Șuții, până la DN 7. De asemenea, mai avem o bază la Comișani, care deservește zona Băleni, Cornățelu, Finta, până la Niculești.

Avem contract încheiat pentru sare, nisip și pentru motorină, cu cantități suficiente pentru toată iarna, avem stocurile necesare să trecem de ianuarie, cum zice Normativul AND privind lucrările de deszăpezire. În total, avem în jur la 2500 de tone de material antiderapant, iar Normativul ne impune 25% stocuri la inceperea campaniei de deszăpezire din totalul necesar pentru o iarnă întreagă, iar noi avem mai mult de 25%, avem în jur de 40% stoc”, ne-a declarat directorului general al SC LDP Dâmboviţa SA, ec. Mihail Cristian Avanu.

leave a reply