Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița (CATD) este, fără îndoială, nu doar unul dintre cei mai importanți furnizori de utilități și servicii din Dâmbovița, dar este de departe compania cu cele mai importante investiții, totalizând peste 140 de milioane de euro, în ultimii ani, în dezvoltarea rețelelor de alimentare cu apă, a sistemelor de canalizare și în stații de epurare.
Pentru exercițiul financiar (european) 2014-2020, CATD a pregătit proiecte în valoare de alte 140-150 de milioane de euro, fonduri europene, și nu sunt motive care să împiedice compania să obțină finanțarea în cauză.
În paralel cu investițiile în infrastructură, CATD a demarat un plan privind simplificarea și îmbunătățirea relației cu clienții, în sensul introducerii de noi facilități pentru plata facturilor. Vizate de aceste măsuri, care vor deveni operaționale în cel mai scurt timp, sunt două categorii: mai întâi, clienții din mediul rural, care nu vor mai fi obligați să parcurgă (uneori) zeci de kilometri pentru a achita facturile la apă/canal. Pentru aceștia, serviciile Pay Point și Pay Zone, care vor deveni operaționale în zeci de magazine din localitățile județului, vor oferi oportunitatea de a economisi timp și bani pentru plata facturilor.
O a doua categorie importantă de beneficiari o constituie cei care au un program foarte încărcat care, de multe ori, depășește cu mult ora până la care casieria CATD este deschisă. Pentru aceștia, plata facturilor la ghișeele băncilor sau plata electronică reprezintă rezolvarea unei probleme importante.
De asemenea, în lista modificărilor anunțate de CATD, putem nota aplicarea sistemului deja implementat la electricitate și gaze: citirea la trei luni și facturarea unui consum estimat în celelalte două luni. Pentru cei care nu doresc acest sistem, se poate factura în continuare consumul lunar, cu observația că trebuie să comunice personal citirea fie telefonic, fie prin intermediul cutiilor poștale instalate de CATD (ca și până acum).
Pentru mai multe informații despre aceste modificări, i-am solicitat d-lui Jan PONORICĂ, director comercial al Companiei de Apă, un interviu, în care explică toate aceste aspecte. Iată cele mai importante elemente furnizate de domnia sa:
-Referitor la plata facturilor, ne-am gândit ca, într-un viitor apropiat, să diversificăm acest mod de încasare prin Pay Point, Pay Zone, bănci sau plata electronică, adică, omul să poată să achite electronic factura, de acasă.(…)
-Băncile, știm cu toții, își desfășoară activitate în Târgoviște și în celelalte orașe din județ, pe când Pay Point și Pay Zoneau funcționează în magazinele de desfacere, în magazinele mici din mediul rural, acolo unde Compania avea probleme în încasarea facturilor, prin firme angajate ca să încaseze banii. Cu noul sistem, cetățeanul din mediul rural, când se duce să-și facă cumpărăturile de zi cu zi, găsește în magazinul sătesc și o firmă pe care scrie Pay Point sau Pay Zone și știe că acolo poate să plătească și factura de apă/canal, fără să mai meargă zeci de km până la Târgoviște.
-În ceea ce privește băncile, noi avem contract cu toate unitățile bancare, dar cetățeanul alege banca unde dorește să facă plata, în funcție de facilități. Cei mai mulți dintre cei care folosesc acest sistem, aleg banca la care au deschis și cont personal.
-Cât despre plata electronică, sistemul este în curs de implementare, dar va crea o mare facilitate pentru mulți clienți, care vor putea face plata facturilor de acasă, electronic.
-Principalii beneficiari ai acestor noi servicii oferite de CATD sunt cetățenii. Am venit cu aceste modificări în primul rând pentru cetățeanul care se poate deplasa mai greu la punctele noastre de colectare. Vorbesc în primul rând de cetățeanul din mediul rural. Când se duce la magazin, găsește și aceste puncte de plată unde va putea achita factura, fără costuri suplimentare.
-O nouă modificare care va fi operată în viitorul apropiat, va fi aceea că citirea se va face trimestrial. Așadar, din trei în trei luni facturile vor fi emise în baza citirii apometrelor, iar în celelalte două luni vor fi emise facturi în baza unui consum estimat. Asta nu înseamnă că cetățenii nu pot comunica ei înșiși citirile. Pentru cei care o vor face lunar, facturile vor fi emise având la baza citirile comunicate.
-Măsurile enunțate mai înainte au fost luate pentru a micșora costurile de operare. Dintr-o trăsătură de condei, reducem cu cel puțin două treimi cheltuielile reprezentate de facturare și încasare a facturilor, ceea ce reprezintă o economie substanțială pentru Compania de Apă.
Pentru mai multe amănunte, dar și pentru a afla răspunsul la o întrebare ce stă pe buzele tuturor: ”se scumpește apa?”, vă invităm să urmăriți integral interviul pe care dl. Jan PONORICĂ ni l-a acordat.