Proiect de infrastructură rutieră mai vechi, readus în analiză la CJ Dâmbovița. Ionuț Săvoiu susține că un inel doi de centură ocolitoare pentru Târgoviște și comunele limitrofe ar avea avantaje uriașe pentru județ

Discuții și analize pe un proiect mai vechi de infrastructură pentru municipiul Târgoviște și comunele limitrofe, la inițiativa președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan!

Ex-administratorului public al județului, Ionuț Săvoiu, actual consilier județean și vicepreședinte al PSD Dâmbovița, a reamintit că ideea acestui proiect a debutat în anul 2010, la Ministerul Transporturilor, când la Compania Națională a fost finanțat un proiect pentru definirea unei variante ocolitoare pentru municipiul Târgoviște, orașul Titu și Videle. Din păcate, proiectul nu s-a materializat, întrucât finanțarea ISPA (Instrumentul pentru Politici Structurale de Pre–Aderare) pe care a fost gândit, s-a închis.

Subiectul a fost reluat 4 ani mai târziu, putând fi prins în Masterplanul de transport al României, numai că în acest Masterplan nu a mai fost prins și județul Dâmbovița…

„Ieri, la inițiativa președintelui CJD, Corneliu Ștefan, a avut loc o ședință la Consiliul Județean legată de un subiect de foarte mare interes, varianta de ocolire a municipiului Târgoviște. Vreau să vă reamintesc că ideea acestui proiect a existat undeva în 2010, la Ministerul Transporturilor, la Compania Națională a fost finanțat un proiect pentru definirea unei variante ocolitoare pentru municipiul Târgoviște, orașul Titu și Videle. Era un proiect cu finanțate ISPA. Proiectul a fost gândit la acea dată și a rămas în stadiul de proiect deoarece programul ISPA s-a închis, au întârziat foarte mult procedurile de pregătire a proiectului și tema a fost uitată.

În 2014 am reluat acest subiect în discuție cu Ministerul Transporturilor, atunci se discuta foarte mult despre Masterplanul de transport al României care asigura finanțare europeană pentru toate proiectele care erau prinse pe acest program. Din păcate, municipiul Târgoviște nu a fost introdus în Masterplanul de transport cu variantă ocolitoare, decât cu segmentul de Drum Express Ploiești – Găești, segmentul sudic de ocolire a municipiului Târgoviște. În acest fel am rămas oarecum în afara unei gândiri strategice în domeniul acesta și eu cred că autoritățile locale de pe traseul variantei de ocolire, Consiliul Județean, trebuie să se gândească foarte serios la promovarea acestui proiect și identificarea surselor de finanțare care să asigure dezvoltarea variantei de ocolire. Ținând cont de ciclul de dezvoltare a Drumului Express Ploiești – Găești, care este încă în fază de proiectare, va mai dura vreo doi ani după care implementarea, eu zic că CJD a făcut foarte bine, echipa de acolo ieri a încercat să adune toți primarii de pe traseu pentru a lua oarecum problema în serios și a identifica în perioada care urmează un traseu care să satisfacă nevoia de rută ocolitoare”, a declarat Ionuț Săvoiu (consilier județean, fost administrator public al județului, vicepreședinte PSD Dâmbovița).

De ce e nevoie de centură ocolitoare? Răspunsul l-a oferit tot Ionuț Săvoiu: „În primul rând este vorba de reducerea traficului de tranzit în zona municipiului, care duce la scăderea poluării și duce la accesibilizarea mai rapidă a zonei noastre, viteza de transport crește. De asemenea, scade numărul de accidente care pot apărea unui apărea în condițiile unui trafic foarte aglomerat și toate aceste beneficii vin să completeze și dezvoltarea unor noi zone industriale, a unor noi zone rezidențiale. De asemenea, varianta de ocolire are și șansa să atragă trafic din zona municipiului undeva mai în afara Târgoviștei. Trebuie să fim foarte atenți să corelăm ideea de proiect lansată ieri cu proiectele de dezvoltare, cu proiectul Drumului Express Valahia și cu dorințele autorităților locale, a cetățenilor din zonă. Trebuie să precizez faptul că tema asta este de foarte mare interes și este de 10 ani pe lista de priorități, în schimb în ultimul an Guvernul PNL nu a lansat nicio temă legată de acest subiect și nici nu a luat subiectul în dezbatere. Eu cred că este rolul CJD, a autorităților locale, să dezvolte această idee de proiect și să lucreze concret în perioada următoare, în așa fel încât în cel mai scurt timp să avem un proiect pregătit pentru implementare”, a mai declarat fostul administrator public al județului.

În ceea ce privește PNL și liderii săi, Ionuț Săvoiu a criticat și desființat anunțul liberalilor, cum că au scos din sertar un proiect care zace de zece ani, încercând să minimalizeze eforturile PSD din ultimii ani privind proiectul lărgirii la 4 benzi Bâldana-Târgoviște: ”De asemenea, mai vreau să fac o apreciere legată de PNL, de liderii PNL, care acum vreo două săptămâni au anunțat că a fost „scos un proiect din sertare” și a fost contractat. Să-mi spună și mie cine crede că un proiect „scos din sertare” poate fi contractat, deci este un mare neadevăr, este o minciună… A ajunge la contractare cu proiectul lărgirii la 4 benzi Bâldana-Târgoviște este un efort de ani de zile de pregătire a proiectului, este un efort continuu de obținere a parametrilor tehnici, de obținere a posibilității de finanțare, de obținere a tuturor avizelor care stau în calea contractării unui astfel de proiect. Deci a spune că după 10 ani a fost scos un proiect din sertar este un mare neadevăr care încearcă să minimizeze eforturile echipei Partidului Social Democrat din ultimii ani pentru promovarea acestui proiect. Cred că liderii PNL ar trebui să ne spună ce se întâmplă cu proiectul Târgoviște-Sinaia, unde procedura a fost suspendată, anulată de fapt, și nu știm în acest moment în ce fază suntem. Iar dacă este vorba de scos proiecte din sertar, vreau să vă precizez că eu cred că echipa PSD, în 2013, în 2014, a scos din sertar două idei de proiecte care astăzi sunt în contractare, Bâldana-Titu și Bâldana-Târgoviște-Sinaia”, a subliniat Ionuț Săvoiu în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul PSD Dâmbovița.

 

leave a reply