

În cadrul unei conferințe de presă la care a fost prezent și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, președintele Consiliului Județean Dâmbovița (CJD), Corneliu Ștefan, a anunțat astăzi, 29 mai 2023, startul lucrărilor pentru cel mai important proiect de infrastructură rutieră din județul Dâmbovița.
Este vorba despre proiectul „Lărgire la 4 benzi DN7 Bâldana – Titu, km 30+950 – km 52+350, inclusiv relocare/protejare rețele utilități”, în valoare totală de 258.000.000 de lei (TVA inclus).
În cadrul proiectului se vor moderniza 21,4 km de drum, se vor construi 4 poduri noi și reabilita alte 3 și se va amenaja o parcare de scurtă durată (pe ambele părți).
Lucrările se vor derula pe teritoriul localităților: Tărtășești, Brezoaele, Slobozia Moară, Lungulețu și Titu.
Investiția este una dintre cele mai așteptate de dâmbovițeni, întrucât, odată cu modernizarea acestui drum, se vor regăsi următoarele avantaje: trafic fluent; mărirea confortului participanților la trafic; creșterea siguranței circulației rutiere; reducerea numărului de accidente; oportunități sporite de dezvoltare economico-socială pentru localitățile străbătute de DN7 pe acest sector.
Durata de execuție a lucrărilor este de 20 luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor.
La conferința de presă au fost prezenți: vicepreședinții CJD, Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, secretarul general al județului, Dănuț Nicolae Popa Stănescu, prefectul județului, Claudia Gilia, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionuț Săvoiu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, Laurențiu Neculaescu, parlamentarii – Titus Corlățean, Carmen Holban, Radu Popa, Marian Țachianu, primarul municipiului Târgoviște, Cristian Daniel Stan, primarii localităților tranzitate de lucrările de lărgire a traseului mai sus-amintit.

Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița: „Momentul mult așteptat pentru județul Dâmbovița a luat sfârșit. Vreau să îi mulțumesc domnului Sorin Grindeanu pentru sprijinul acordat județului nostru. Din 2007, până astăzi, au fost la conducerea Ministerului Transporturilor 21 de miniștri. Sorin Grindeanu este singurul care și-a asumat, acum un an și jumătate, proiecte importante pentru județul Dâmbovița și iată că, astăzi, încep efectiv lucrările pe DN7 Bâldana – Titu. Mă bucur să vă anunț că lucrurile au intrat pe drumul cel bun și că, de astăzi, dăm startul lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN7 Bâldana – Titu (…). Tot în această perioadă, sub mandatul domnului Sorin Grindeanu, suntem în faza de proiectare a DN7. Acest obiectiv, pe care ni l-am asumat, vine în continuarea proiectului de lărgire la 4 benzi a 44 de km, a drumului național DN71 Bâldana – Târgoviște. La sfârșitul anului 2023 vor începe lucrările. În afară de aceste drumuri naționale, pe care ni le-am asumat, avem proiecte importante în colaborare cu Ministerul Transporturilor – centurile ocolitoare. Avem protocoalele semnate cu ministerul, iar în perioada următoare, vom preda acestuia centurile ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni, în valoare de 158.000.000 Euro și în maximum două luni – centura municipiului Târgoviște, în valoare de 147.000.000 Euro.”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii: „Este un moment important, se fac primii pași. În urmă cu câteva zile a fost desemnat și câștigătorul pe tronsonul Târgoviște – Sinaia, a fost eliberată autorizația de construire pe Bâldana – Titu. În acest moment se lucrează și la Bâldana – Târgoviște la proiectare (…) urmează să se intre și acolo în faza de execuție. Important este că avem desemnați câștigători, s-a intrat în faza de execuție, și în sfârșit, după multe încercări, se vede așa o luminiță și lucrurile par cât se poate de clare în acest moment.
Sper că cei care au câștigat licitația vor face treabă bună, își vor îndeplini contractul, vor avea legături strânse cu autoritățile locale, pentru ca lucrările se desfășoare conform contractului. Acesta este cel mai important lucru. Îi mulțumesc domnului președinte, celorlalți colegi, domnilor primari, parlamentarilor. Sunt convins, așa cum am spus, că vor monitoriza foarte bine toate aceste lucrări, astfel încât să se desfășoare totul în ritmul asumat de către dumneavoastră”.

Titus Corlățean, senator PSD de Dâmbovița: „Nouă, la Dâmbovița, și mai ales în Organizația PSD Dâmbovița și la nivelul colegilor care conduc destinele județului și municipalităților, localităților, administrativ vorbind, ne plac oamenii serioși și de cuvânt. Și vă spun foarte direct, după atâția ani de politică românească, când un demnitar al statului român vine la noi în județ între Crăciun și Anul Nou și demarează, bineînțeles în echipă administrația condusă de PSD Dâmbovița, după atâția zeci de ani de discuții acest proiect care este esențial nu doar pentru județul Dâmbovița, ci pentru întreaga regiune, mă refer la cele două ramuri de infrastructură care traversează județul și care sunt importante și pentru industria de apărare a României și pentru capacități de producție, așa cum este Arctic și așa mai departe, nu mai spun de fluxul de deplasare, inclusiv fluxul turistic… Tot respectul pentru modul în care domnul vicepremier și ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a știut să se implice și să susțină un avans al acestui proiect care mă face pe mine să-i contrazic pe colegii mei, pe domnul vicepremier și pe domnul președinte al CJD, că este un moment important, eu aș spune că este un moment istoric, pentru că după atâția ani de discuții se încep lucrările… Am mai fost aproape de aceste momente o dată, de vreo două ori, am mai trecut prin administrații anterioare, cu un guvern liberal, cu un USR care aproape a distrus și COS Târgoviște și a distrus aproape și proiectul de infrastructură de aici din județ, cu proiect care era aprobat la nivelul Uniunii Europene, cu finanțare consistentă de la UE, iată că se întâmplă lucruri pozitive în România, și asta sub o guvernare în care PSD are un cuvânt de spus… Vom vedea în câțiva ani cum fața județului, care deja se schimbă în bine de câțiva ani sub această administrație, și care va arăta cu totul și cu totul diferit pentru că acolo unde ai infrastructură importantă de transport ai și beneficii economice și de natură socială”.