Promisiuni electorale respectate. La trei luni de la preluarea mandatului, președintele CJD, Corneliu Ștefan, va pune pe masa ministrului transporturilor studiul de prefezabilitate al inelului 2 de centură al Târgoviștei. Urmează documentațiile centurilor ocolitoare de la Găești, Titu, Răcari, Pucioasa și Fieni.

Se fac pași importanți pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea relelor de drumuri din județul Dâmbovița! În Master Planul de Dezvoltare a județului Dâmbovița, lansat în campania electorală pentru alegerile locale, social democratul Corneliu Ștefan a prezentat un proiect îndrăzneț care prevedea realizarea de centuri ocolitoare pentru toate centrele urbane ale județului, o investiție realizabilă din fonduri europene. La mai puțin de trei luni de la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan a făcut și primii pași necesari pentru ca acest proiect de anvergură să poată porni pe drumul finanțării.

În luna decembrie a anului trecut a fost scos la licitație Studiul de prefezabilitate pentru centurile ocolitoare ale centrelor urbane, licitația a fost adjudecată și deja la sfârșitul acestei luni documentația pentru inelul doi de centură a municipiului Târgoviște va ajunge pe masa ministrului Transporturilor pentru a se putea începe demersurile de accesare a fondurilor prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) de Transporturi.

Realizarea de centuri ocolitoare este prevăzută și pentru celelalte orașe ale județului, respectiv Găești, Răcari, Titu, Pucioasa și Fieni.

„Anul trecut, pe 21 decembrie, am scos la licitație Studiul de prefezabilitate, pe banii Consiliului Județean Dâmbovița. Am avut licitația, avem deja firme de proiectare care și-au adjudecat licitația și astăzi ne aflăm în plin proces de execuție a Studiului de prefezabilitate pentru centurile ocolitoare ale centrelor urbane din județul Dâmbovița.

La sfârșitul lunii aprilie vom preda Ministerului Transporturilor, pentru a atrage banii prin POIM-ul pe Transporturi pentru aceste centuri ocolitoare pentru centrele urbane, Studiul de prefezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Târgoviște, inelul doi de centură a Târgoviștei, care pleacă de la ieșire din comuna Ulmi și trece prin comunele Văcărești, Dragomirești, Mănești, Șotânga, Doicești, deci pleacă din DN 71 și se „înțeapă” în DN 71, la ieșire din comuna Doicești.

A doua centură ocolitoare ca importantă este cea a orașului Găești, și aici avem o discuție cu Ministerul Transporturilor pentru a crea un drum județean expres în paralel cu centura ocolitoare care face parte din Drumul Național Valahia Expres, un drum național care este cu totul nou, un alt drum nu cel care este astăzi DN 72.

Centura ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni, o centură ocolitoare care pleacă din comuna Brănești și prin care rezolvăm toată problema cu traficul din zona industrială a orașului Pucioasa. O centură de la Pucioasa, Brănești, Moțăieni, Fieni și o parte din comuna Buciumeni.

Pentru sudul județului am propus, și suntem în analiză cu proiectanții pentru a găsi soluția optimă, centura ocolitoare pentru cele două orașe Titu și Răcari, o centură ocolitoare care să plece de la Moara Nouă, să „înțepe” în DN 7 și să servească cele două orașe.

Vreau să precizez foarte clar, centura ocolitoare din sudul județului nu are nicio legătură cu Drumul Expres Târgoviște-București și, mai important, nu are nicio legătură cu drumul național DN 71, un drum național la care noi nu am renunțat. O spun foarte clar, i-am spus și domnului ministru Drulă, este un proiect matur, un proiect cu finanțare asigurată pe bani europeni, un proiect pe care îl susținem în continuare și nu are nicio legătură nici cu drumul expres pentru care a fost scos la licitație Studiul de prefezabilitate, nici cu centura ocolitoare pe care am detaliat-o mai devreme, iar DN 71 trebuie să continue, să fie rescos la licitație, și trebuie să rezolvăm în primul rând problemele din intravilanul localităților, avem orașul Răcari, comunele Tărtășești, Conțești, Braniștea, Nucet și nu în ultimul rând, cel mai mare producător de aparatură electrocasnică și mașini de spălat din Europa”, a declarat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan.

 

leave a reply