Programul Erasmus la Şcoala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” din Târgovişte. Proiectul „Colaborare! Educație! Succes!” are ca scop principal prevenirea eșecului școlar

Pentru profesioniştii implicaţi în domeniul şcolar pre-primar, primar sau secundar interesaţi de dezvoltarea profesională, schimb de experienţă şi transfer de bune practici, de dobândirea de cunoştinte şi competenţe, inclusiv învăţarea limbilor străine sau aprofundarea competenţelor ICT există oportunitatea programului european Erasmus+ ce permite dezvoltarea personalului prin participarea la activităţi relevante ce au loc în altă ţară decât ţara de origine.

Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) din Bucureşti gestionează în România, de mai bine de 20 de ani,  Erasmus+ , cel mai mare și apreciat program european pentru mobilitate și proiecte educaționale, de formare profesională și de tineret. În plus, ANPCDEFP este operatorul Programului de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor 2014-2021 finanțat prin mecanismul SEE, iar în curând și al Corpului European de Solidaritate.

Şcoala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” din Târgovişte este implicată în mai multe proiecte Erasmus+ . Unul dintre acestea este proiectul Colaborare! Educație! Succes!, acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scop educațional. Proiectul a fost depus şi aprobat la Apelul Național pentru programul Erasmus+ 2018 şi are o perioadă de implementare de 20 de luni: 15.09.2018 – 14.05.2020.

Scopul proiectului este prevenirea eşecului şcolar prin realizarea unui proces instructiv-educativ inovativ,  centrat pe elev, cu caracter recreativ, care să reducă disparităţile, să ofere o educaţie de calitate şi să faciliteze o carieră şcolară de succes pentru toţi elevii, mai ales din grupuri dezavantajate.

Obiectivele acestuia sunt dezvoltarea competențelor a min. 70% dintre cadrele didactice privind optimizarea activităţilor derulate cu elevii din grupuri dezavantajate, aflaţi în risc de părăsire timpurie a școlii până la finalul proiectului; creșterea frecvenței elevilor rromi și a celor cu risc de abandon școlar cu 25% până la sfârșitul proiectului şi îmbunătăţirea situaţiei la învăţătură şi a atitudinii faţă de învăţare pentru min. 20% dintre elevi din grupul țintă, până la sfârşitul proiectului.

Proiectul conţine 4 fluxuri de mobilităţi transnaţionale la care au participat în total 14 cadre didactice. Ultimul flux a avut loc luna aceasta, în perioada 14-18 octombrie, la Praga – Republica Cehă, unde patru profesori de la Şcoala Gimnazială „Tudor Vladimirescu ”au participat la programul de formare profesională cu tema Early School Leaving furnizat de ITC International. În cadrul cursului s-a discutat despre practicile, abordările și strategiile școlare din Europa, identificarea elevilor cu risc de părăsire timpurie a şcolii şi cum să se facă  faţă acestora, strategii de comunicare pentru prevenirea conflictelor, metode inovatoare de predare, metode de predare colaborativă, evaluarea elevilor, mindfulness, învățare emoțională și socială, multiculturalism și elevi din medii socioeconomice diferite, atelier de proiect, tendințe moderne de evaluare, dezvoltarea gândirii critice şi creative. S-a aplicat o abordare comunicativă interactivă, care a oferit participanților învățare experiențială.  Modulele s-au  desfăşurat sub formă de ateliere practice sau de discuții pentru lucrul fluent şi au implicat brainstorming, analiză, rezolvarea problemelor, joc de rol, munca în pereche sau în grup. Profesorii au fost implicați activ în sesiuni pentru a-și maximiza învățarea și a experimenta activități din punctul de vedere al elevilor lor.

La acest curs au participat profesori din România, Croaţia, Spania, Cipru, Franţa. A fost realizată o listă cu adresele de corespondenţă ale cursanţilor pentru a menține contactul cu participanții și formatorii, pentru discuții, schimb de opinii și bune practici, precum și pentru schimb de idei pentru viitoare parteneriate în cadrul programului Erasmus +.

După revenirea în ţară profesorii vor disemina rezultatele cursului, metodologia și instrumentele sale, se vor implica în programe școlare organizate pentru a transfera noile abilități în mediul școlar.

Cursul a fost susţinut în limba engleză, iar participanții şi-au dezvoltat fluența în vorbire prin discuții despre problemele de actualitate și subiecte de interes general.

Raluca Moroşanu, prof. înv. primar

 

Website-ul şcolii: http://www.tvladimirescutgv.ro/

Website-ul proiectului: https://scoala6tgvces.wordpress.com/

Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.

 

 

leave a reply