Opt propuneri vitale pentru infrastructura rutieră dâmbovițeană, transmise de președintele CJD, Corneliu Ștefan, pentru Planul Investițional de Transport al României 2020-2030

oznorCO

Propunerile administrației județene – care privesc dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere existente, dar și construirea de noi drumuri noi în județul Dâmbovița – au fost transmise astăzi către Ministerul Transporturilor, după ce acest minister a supus dezbaterii publice Planul Investițional de transport al României pentru perioada 2020-2030.

Cu un program de infrastructură ambițios și deosebit complex, propus dâmbovițenilor încă din campania electorală, președintele CJD, Corneliu Ștefan, a declarat că urmărește îndeaproape toate soluțiile prin care programul de infrastructură și, implicit de dezvoltare a județului, să poată fi realizat:

„Am considerat că este neapărat necesar ca în acest plan (n.n. Planul Investițional de transport al României pentru perioada 2020-2030) să fie incluse și investiții în drumurile din județul nostru, fie că vorbim de drumuri naționale, drumuri expres, drumuri județene, fie că vorbim de construirea de la zero a variantelor de ocolire a municipiului Târgoviște sau a celorlalte orașe dâmbovițene”, a declarat președintele CJD.

Pe lista cu propunerile transmise pentru județul Dâmbovița se regăsesc următoarele proiecte care vizează toate zonele județului, știut fiind că o infrastructură rutieră bună și complexă duce la o dezvoltare economică și turistică: Introducerea Municipiului Târgoviște în rețeaua primară de transport, având în vedere că Zona Urbană Funcțională a reședinței de județ depășește 150.000 de locuitori. „Ca atare, am cerut redefinirea criteriului de conectivitate astfel încât acesta să vizeze Zonele Urbane Funcționale”, a precizat șeful administrației județene.

Respectarea Master Planului General de Transport al României, aprobat în 2016, astfel încât DN71 să figureze în Planul Investițional ca drum de conectivitate socio-economică pe întreaga sa lungime, de la Bâldana la Sinaia, dar și identificarea distinctă a acestuia pe hartă. În consecință, acest lucru necesită și reintroducerea lărgirii la 4 benzi a DN71 pe sectorul Bâldana – Târgoviște.

Traseul Drumul Expres București – Târgoviște să figureze, distinct, ca rută de tranzit rapid a actualelor drumuri naționale din zonă. Drumul de legătură a DX Găești-Ploiești cu DN71, la nord de Târgoviște, pentru completarea variantei de ocolire a municipiului reședință de județ și identificare acestuia cu titlul VO Târgoviste, profil 2+2, așa cum se află prevăzut în studiul de prefezabilitate al Consiliului Judetean Dâmbovița, studiu avizat la CNAIR.

Varianta de ocolire a orașului Pucioasa să includă și VO Fieni, profil 2+2, așa cum a fost avizat, în principiu, la CNAIR, dar așa cum se află prevăzut în studiul de prefezabilitate al Consiliul Judetean Dâmbovița.

Drumul de legătură a DN7 cu DN61 la sud de Găești pentru completarea variantei de ocolire a orașului și identificarea acestuia cu denumirea VO Găești, profil 1+1, așa cum se află prevăzut în studiul de prefezabilitate al Consiliului Județean Dâmbovița avizat la CNAIR.

Includerea în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a variantelor de ocolire pentru orașele Răcari și Titu și includerea acestora la categoria de drumuri ocolitoare regionale.

Modernizarea A1 – Titu – Bâldana – DX9, dar cu modificarea profilului de la 1+1 la profil 2+2 așa cum este în curs de contractare la CNAIR.

leave a reply