Patriotism, respectul pentru simbolurile naționale sau dragostea pentru moștenirea spirituală și culturală a neamului, sunt tot atâtea concepte care tind să devină monedă calpă. Și nu pentru că în sufletele noastre nu ar fi loc pentru astfel de sentimente, ci pentru că lipsa de preocupare, lipsa unor modele valide, adoptarea unei scări de valori contorsionată, toate acestea pot conduce la desensibilizarea românului care, confruntat și cu o serioasă criză economică, uită cu ușurință că aparține unui spațiu spiritua și unui popor cu tradiții și simboluri vechi de secole. La fel și cu drapelul național care, poate ca o reacție la propaganda patriotardă din vremea comunismului, a ajuns să fie aproape ignorat de români.
Pentru că în toate este un început, municipalitatea târgovișteană a avut inițiativa lansării unei campanii de redescoperire a simbolurilor noastre, o campanie de re-sensibiilizare a oamenilor în legătură cu ceea ce-i definește ca parte a unui popor, a unei națiuni. Campania, care se poate plasa sub sloganul ”mândru că sunt român”, a debutat, în Târgoviște, prin amplasarea unor drapele tricolore de mari dimensiuni, la toate intrările importante din oraș.