Ionuț Săvoiu (PSD), semnal de alarmă. Stadiu zero la toate trâmbițatele proiecte pentru infrastructura dâmbovițeană ale ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă

Indiferență totală a Ministerului Transportului și CNAIR față de proiectele importante de infrastructură rutieră din județul Dâmbovița! Vicepreședintele PSD Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, a tras un nou semnal de alarmă în cadrul unei conferințe de presă asupra faptului că ministrul Drulă nu semne că ar avea de gând să facă ceva prea curând pentru DN 71, nici pentru tronsonul sudic, Bâldana-Târgoviște, nici pentru cel nordic, Târgoviște-Sinaia, asta deși problemele pe ambele tronsoane sunt multe și grave.

După ce a „pus pe butuci” un proiect cu finanțare europeană DN 71, care se afla într-o fază extrem de avansată, susținând realizarea Drumului Express este o idee mult mai bună, ministrul Cătălin Drulă se pare că nu are la acest moment nicio soluție pentru cele două poduri de la intrare și ieșire din orașul Pucioasa, care se află de ani buni în stadii avansate de degradare, abia mai „stau pe picioare”, și există oricând riscul producerii unei tragedii, mai ales că sunt intens circulate, în special de mașini de mare tonaj.

„Este doar o tărăgănare birocratică sau este practic o blocare a investițiilor de interes național în județul Dâmbovița?”, întreabă retoric vicepreședintele PSD Dâmbovița, Ionuț Săvoiu.

,,Am studiat marți dimineața să văd ce se întâmplă pe site-ul de achiziții publice referitor la DN 71. Vreau să precizez că, în urmă cu două săptămâni, am fost la Compania Națională de Infrastructură Rutieră și, deși ne-au promis că tronsonul nordic al DN 71 Târgoviște- Sinaia nu are nicio problemă să fie finanțat și chiar scos la licitație, încă din noiembrie 2020, nici până la această dată procedura nu a fost demarată… din motive inexplicabile.

Îmi pun și eu o întrebare retorică, este doar o tărăgănare birocratică sau este practic o blocare a investițiilor de interes național în județul Dâmbovița?

Pe de altă parte am constatat, tot ca un element de noutate, un lucru care mă pune oarecum pe gânduri, faptul că au scos o procedură de achiziție publică pentru lucrări pe tronsonul acela care, după cum bine știți, este grav afectat de niște alunecări de teren, la km 98+500. Din păcate nu se vorbește nimic despre lucrările de intervenție de la podurile de intrare și ieșire de la Pucioasa, care, la fel, au durata de viață depășită. Ele fac parte din acest tronson care întârzie să fie scos la licitație, dar, iarăși, nu a fost defalcată o procedură strictă pentru aceste poduri care n-ar mai trebui să sufere nicio amânare.

Despre tronsonul sudic, acel Drum Express, alternativa modernizării și lărgirii la 4 benzii pe Bâldana –Târgoviște, încă nu a fost finalizată procedura ceea ce confirmă de fapt că orizontul de așteptare pentru această investiție este foarte mare, numărul anilor este greu de estimat. În schimb, confirmă încă odată că întârzierea contractării unui proiect matur, cu finanțare, precum tronsonul sudic, a fost o decizie foarte proastă. Eu am speranța că, probabil, în viitor, constatând de fapt ceea ce spunem de atâta vreme, cel puțin tronsonul sudic, pe zona care nu este în intravilan, de la Bâldana la Târgoviște, ar putea fi modernizată și lărgită ca o soluție rapidă de modernizare și accesibilizare a transportului în zona centrală a județului Dâmbovița”, a declarat vicepreședintele PSD Dâmbovița, Ionuț Săvoiu.

 

 

leave a reply