Începând cu 1 martie transportul public local va intra în administrarea Primăriei Târgoviște, prin societatea din subordine, SC Servicii Publice Municipale, iar edilul municipiului promite târgoviștenilor că începând de luna viitoare vor avea la dispoziție autobuze curate, care vor ajunge la timp în stații și care îi vor duce în siguranță la destinație. În cadrul ședinței extraordinare de Consiliu Local, consilierii au reușit în cele din urmă să ajungă la un numitor comun, au îngropat „securea războiului” în ceea ce privește proiectul legat de transportul local și au aprobat Acordul dintre Primăria Târgoviște și AITT, prin care administrația locală preia în totalitate serviciul de transport din municipiu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu tot cu amendamentele PNL, asta chiar dacă, deși au avut o serie de solicitări, consilierii liberali nu au participat în formulă completă la ședința de Consiliul Local pentru a le susține la vot. În baza Acordului cu AITT, administrația locală va prelua, contra cost, de la operatorul de transport 38 de autobuze, mai multe clădiri, dar și o parte din salariații societății. Potrivit unui raport de expertiză, valoarea tuturor bunurilor pe care le va prelua administrația locală este de aproximativ 2 milioane lei.
Așadar, din luna martie transportul public local va fi gestionat în totalitate de Primăria Târgoviște, prin societatea comercială din subordine, iar veștile bune nu se opresc aici… Primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan, a anunțata astăzi că a lansat în sistemul de achiziții publice, SICAP, licitația pentru achiziționare a 28 de autobuze hibrid, mijloace de transport ecologice și moderne care vor fi plătite din fonduri europene. Proiectul are o valoare de 26 milioane de euro și este fără doar și poate cea mai importantă investiție făcută vreodată de administrația locală pe linia transportului public local.
Edilul municipiului a făcut astăzi declarații pe larg atât legat de proiectul european, cât și de amendamentele liberalilor și Acordul cu AITT.
„În ședința extraordinară de Consiliu Local s-a reglementat situația transportului public în comun. Mai exact, după 9 ani acest serviciu public esențial pentru municipiul Târgoviște, pentru târgovișteni, pentru cei care vin în municipiul Târgoviște, este preluat direct de către Primăria Târgoviște, prin operatorul propriu deținut în proporție de 100%. Cred că este un moment important, este un moment pe care eu îl așteptam de ceva timp, în contextul în care operatorul de transport, AITT, trece și a trecut de ceva timp prin dificultăți deosebite, dificultăți care au generat nerealizarea a aproximativ 700 de curse în numai 3 luni de zile. Ori, în acest context este evident că nu se mai putea continua în acest fel, este evident că trebuia făcut ceva și atunci ne-am asuat acest demers de preluare a transportului public în comun direct la Primăria Târgoviște, mai ales raportat la împrejurarea că accesarea a două proiecte europene în valoare de 26 milioane de euro, cumulat, era condiționată de gestionarea transportului public printr-un operator propriu al administarției publice locale. Așadar, ceea ce am realizat astăzi eu cred că este cel mai important proiect de hotărâre aprobat de către administrația locală târgovișteană, în sfera serviciului public esențial de transport public, din ultimii 10 ani. Este un proiect care deschide premisele dezvoltării transportului public în comun din Târgoviște, pe de-o parte prin accesarea de fonduri europene în valoare de 26 milioane de euro, iar pe de altă parte, prin posibilitatea administrației locale de a investi fără opreliști în acest transport public local, cu consecințe benefice pentru târgovișteni. Da, nu vor fi imediat aceste autobuze noi, dar le garantez târgoviștenilor că nu vor mai aștepta cu orele autobuzele în stații, că vor ajunge la școală, la serviciu, le garantez târgoviștenilor că vor fi niște autobuze curate, că vor fi respectați și că după finalizarea procedurilor legate de accesarea fondurilor europene municipiul Târgoviște va avea un transport public european, un transport public cu care să ne mândrim. Când spun acest lucru mă refer inclusiv la împrejurarea că astăzi, 15 februarie 2019, se produce un alt eveniment, spun eu, foarte important pentru transportul public târgoviștean și în general pentru dezvoltarea municipiului. Primăria Târgoviște a lansat licitația de achiziționare a 28 de autobuze hibrid, autobuze noi, cu o valoare a licitație de aproximativ 52 milioane de lei și putem în acest moment că intrăm în linie dreaptă pe ceea ce înseamnă modernizarea transportului public în comun. Nu vreau să insist foarte mult pe alegațiile pe care PNL le-a susținut în conferința de presă… În parte domniile lor au recunoscut, chiar dacă tacit, că am avut dreptate când am spus că au mințit, nu au mai spus că nu am depus proiectul cu finanțare europeană, nu au mai spus că alții și-au cumpărat autobuze pe fonduri europene, au spus ceea ce am spus eu, că prin împrumuturi și prin surse de la bugetele locale… Propunerea pe care au făcut-o astăzi în cadrul Consiliului Local Municipal Târgoviște nu m-a surprins, ca să fiu foarte sincer am avut o discuție cu conducerea PNL Târgoviște la începutul acestei săptămâni în care am agreat niște aspecte… Le-am spus că nu mă deranjează, să iasă în conferință de presă și să spună că propunerile sunt ale lor, dar dacă m-ar fi întrebat pe mine la momentul respectiv cu privire la gratuitățile care se cer pentru categoriile menționate de ei le-aș fi spus că aceste gratuități fie sunt prevăzute în lege, fie sunt deja acordate de Primăria Târgoviște, culmea!, prin niște proiecte de hotărâre votate chiar de consilierii PNL prezenți într-un număr foarte redus astăzi la ședința de Consiliu Local, proiecte de hotărâre votate de actualul Consiliu Local. Păi au uitat în doi ani și un pic că au acordat gratuitate pentru studenți?! Au uitat, în contextul în care Primăria suportă 50%, UVT 50%, în cadrul unui Protocol pe care l-am agreat cu Universitatea. Referitor la persoanele cu handicap, ne propuneau o anumită modalitate de acordare a gratuităților… Păi, legea este mult mai generoasă, în afară de persoanele cu handicap grav și accentuat, beneficiază de gratuitate și însoțitorii persoanelor cu handicap și însoțitorii copiilor cu handicap accentuat, și însoțitorii adulților cu handicap auditiv și mintal accentuat, și asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav, gratuități prevăzute în Legea 448/2006, Articolul 23. Sunt lucruri pe care ori nu le cunoșteau, ori din dorința publicitate politică și electorală le-au ignorat. Referitor la autobuzele achiziționate, la amendamentul privind achiziționarea a 4 autobuze noi și așa mai departe… Păi dacă noi am depus astăzi documentația în vederea achiziționării a 28 de autobuze noi, hibrid, pe bani de la Uniunea Europeană, de ce să plătim 1 milion de euro sau peste 1 milion de euro pentru 4 autobuze în condiiile în care probabil economia de timp pe care am face-o ar fi de vreo 6 luni, adică cele 4 autobuze ar veni cu 6 luni înainte de venirea celor 28, și mai achiziționăm încă 12, deci ne vom duce la vreo 40… În orice caz, la momentul la care vom avea bugetul, vom avea o discuție și o detaliere a acestor amendamente propuse de PNL, binînțeles pe care în parte nu le-am acceptat, dar nu le-au mai susținut nici ei, că nu au mai zis nimic de nici un amendament deși l-au depus. De altfel era și greu să-l susțină în condițiile în care din 8 consilieri locali PNL, la această ședință au fost prezenți numai 2, aspect de natură să evidențieze interesul pe care îl acordă activității administrației publice locale. Nu vreau să mai fac alte comentarii, nu vreau să lansez niciun fel de polemică pe acest subiect, activitatea administrației publice locale bineînțeles că devine mult mai complexă pe zona de transport public în contextul în care vom prelua integral această activitate la nivelul municipiului Târgoviște, dar, repet, îi asigur pe târgovișteni că va fi un serviciu public de calitate, iar peste un an, un an și un pic, vom avea în Târgoviște autobuze noi, cumpărate pe fonduri europene și, repet, în contextul în care am încărcat Caietul de sarcini în SICAP. Cred că nu poate nimeni să conteste faptul că în momentul de față suntem pe un drum ireversibil în direcția modernizării transportului public local în Târgoviște”, a declarat primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan.