După 24 de ani de tergiversări și piedici puse de guvernele de dreapta, au început lucrările de extindere la 4 benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviște. Echipa președintelui CJD, Corneliu Ștefan, alături de parlamentarii PSD, au reușit o deblocare istorică a proiectului

Vești extraordinare pentru dâmbovițeni și infrastructura rutieră a județului! După 24 de ani de așteptare, au început lucrările de extindere pe patru benzi a DN 71 Bâldana –Târgoviște, cea mai importantă rută de transport ce leagă județul nostru de capitală.

După promisiuni pentru promisiuni și un guvern de dreapta care a tăiat investiția de la finanțare, în sfârșit echipa CJD, condusă de Corneliu Ștefan, alături de parlamentarii PSD de Dâmbovița, care au pus în permanență presiune pe autoritățile de la București, cu sprijinul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a secretarului de stat Ionuț Săvoiu, reușește să dea startul unora dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură rutieră din județ.

Președintele CJD și PSD Dâmbovița, Corneliu Ștefan, dă asigurări că DN 71 Bâldana –Târgoviște se va transforma într-un drum sigur și rapid pentrudâmbovițeni și nu numai.

De la Bâldana la Târgoviște se vor executa următoarele lucrări:

-lărgirea la 4 benzi a părții carosabile;

-montarea de parapeți pentru siguranța traficului rutier;

-lățirea trotuarului în Bâldana cu două sensuri de circulație pietonală pe ambele părți ale drumului;

-amenajarea de șanțuri betonate și rigole carosabile;

-plantarea de arbori de-a lungul traseului.

În total, se vor reface:

-44 kilometri de drum;

-38 de intersecții;

-17 intersecții giratorii;

-2 parcări de scurtă durată;

-46 de podețe;

-50 de bazine de retenție;

-5 poduri.

Valoarea investiției este de 1.000.000.000 lei, iar lucrările vor fi gata în aproximativ 27 de luni.

Următorul pas este modernizarea DN 71 Târgoviște – Sinaia.

Corneliu Ștefan, președinte CJD și PSD Dâmbovița: „După 24 de ani, așteptarea a luat sfârșit. Județul Dâmbovița așteaptă de 24 de ani modernizarea celui mai important drum național de pe raza județului Dâmbovița, DN71, și de astăzi au început lucrările pentru modernizarea acestuia. Vorbim de o porțiune de 44 de kilometri de la Bâldana până la Târgoviște și al doilea segment de drum între Târgoviște și Sinaia. Valoarea proiectului este de 1 miliar de lei, o valoare deosebit de importantă pentru județul Dâmbovița și așa cum am promis acum 4 ani de zile dâmbovițenilor, împreună cu toți colegii, împreună cu colegii din arcul guvernamental am deblocat acest sector de drum, modernizarea pe 4 benzi Bâldana-Târgoviște.

Vreau să-i mulțumesc domnului ministru Sorin Grindeanu pentru că a promis acum 3 ani de zile, vă aduc aminte în a treia zi de Crăciun când a venit la Târgoviște, că va debloca acest drum național așteptat, o spun încă o dată, de 24 de ani de dâmbovițeni, un drum național deosebit de important.  Vreau să mulțumesc premierului României Marcel Ciolacu, vreau să mulțumesc parlamentarilor, vreau să mulțumesc primarilor pentru că este un gest de normalitate să mulțumim oamenilor care ne-au ajutat pentru deblocarea acestui drum național. Dar nu în ultimul rând vreau să-i mulțumesc colegului nostru, colegului meu și prietenul nostru Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care s-a zbătut pentru a debloca acest drum.

Fac un apel către toți dâmbovițenii: să aibă răbdare în perioada în care se va lucra pe acest drum național. Traficul va fi mai greu decât a fost până acum, dar sunt convins că, în maximum doi ani, așa cum a promis constructorul, vom finaliza modernizarea și vom circula pe patru benzi de la Târgoviște la Bâldana și de la Bâldana la București.

Vreau să fac o scurtă istorie, ca să ne aducem aminte de ce am fost ghinioniști cu acest Drum Național… 2000-2004, când a fost modernizat Drumul Național de la Chitila până la Bâldana, în 2004 guvernarea de dreapta a blocat acest drum. În 2012 au fost reluate procedurile pentru a fi scos la licitație, în 2016 s-a finalizat proiectul iar guvernarea de dreapta a blocat, din nou, proiectul. În 2019-2020, pe o guvernare de dreapta PNL-USR acest proiect a scos de la finanțare de pe lista de investiții a Ministerului Transporturilor și ne-au trebuit 3 ani, din 2021 până în 2024 să începem investiția celui mai mare proiect din județul Dâmbovița, modernizarea pe 4 benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviște.

Ca o scurtă concluzie: extinderea la patru benzi a DN 71 Bâldana –Târgoviște este un obiectiv ce va fi dus la îndeplinire cu succes. Pentru mine și echipa mea, promisiunile devin datorii ce se respectă până la ultimul cuvânt! Sau în cazul de față, până la ultimul kilometru de asfalt!”

Cristian Stan, primarul Târgoviștei: „Vreme urâtă, dar un moment foarte frumos. Eu nu știu câți dâmbovițeni mai credeau că se va realiza sau că va începe această investiție care este extraordinar de importantă pentru județul Dâmbovița și pentru municipiul Târgoviște. Un drum pe 4 benzi care să lege capitala de municipiul Târgoviște este fără doar și poate un proiect important, poate cel mai important proiect care a vizat vreodată infrastructura rutieră din județul Dâmbovița, cu aplicabilitate directă pe ceea ce înseamnă dezvoltarea municipiului Târgoviște. Îmi exprim și eu încrederea că în cei 2 ani de execuție vom reuși să mergem pe 4 benzi de la Târgoviște la București, importanța acestei investiții este foarte mare. Este un vis care a devenit realitate și care la un moment dat se transformase într-un coșmar pentru că nimeni nu mai crede că această investiție va ajunge în acest punct. Felicitări domnului președinte al Consiliului Județean, felicitări domnului ministru și tuturor celor implicați, pentru că într-adevăr este o investiție de care județul Dâmbovița are mare nevoie.”

Senator Titus Corlățean: ,,Este o zi mare pentru că acest proiect despre care s-a discutat, care a fost dorit de 24 de ani, putem spune de 30 de ani. Începând de astăzi devine realitate. Este un proiect de infrastructură de importanță uriașă pentru Dâmbovița care poate fi caracterizat ca având o importanță strategică. Nu este vorba doar de confortul celor care circulă cu mașinile, este vorba de un impact economic și social uriaș. Este și o onorare a unui angajament pe care un guvern social democrat anterior și l-a asumat, respectiv de a oferi accesul la o infrastructură de calitate pentru o investiție uriașă pe care o avem în județ, mă refer la compania BEKO –ARCTIC și iată că acel angajament cu un conținut economic și beneficii uriașe devine realitate. Nu uitați în același timp că avansul către Târgoviște și finalizarea acestei benzi extraordinar de importante din punctul de vedere al traficului de infrastructură mare va însemna și facilitate majoră pentru industria de apărare pe care o avem aici în zonă.

Am avut o discuție cu ambasadorul Turciei acreditat la București acum câtva minute, pentru că noi cei care lucrăm în meseria asta știm ce important este să dai substanță economică unui parteneriat strategic între două țări, România și Turcia, țări membre NATO, cu rol strategic în zona Mării Negre și astfel consolidăm o relație, mai ales într-o perioadă complicată. Iată că lucrurile merg foarte bine în comun. Vreau să mulțumesc și eu companiei turcești care este constructor și care credem că va face treabă de calitate. Este un proiect extraordinar, pentru că este o gură de oxigen și de dezvoltare pentru acest județ și pentru întreaga regiune”

Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Achiziția publică a durat aproximativ un an. În anul 2023, la un an de când echipa noastră a intrat la guvernare, s-a contractat lucrarea. A urmat mai bine de un an și jumătate de lucru la proiectul tehnic. În momentul de față, proiectul tehnic este avizat, iar autorizația de construcție a fost emisă chiar la sfârșitul acestei luni. Hotărârea de Guvern privind exproprierile a fost aprobată săptămâna trecută, iar acum se intră în procedura de expropriere. Practic, este undă verde pentru finalizarea contractului în termenul angajat, de doi ani.

Sunt convins că, undeva la finalul anului 2026, lucrările vor fi finalizate. Traficul se va desfășura în paralel cu șantierul. Cei care au trecut pe DN 7 cunosc modul de lucru sub trafic. Trebuie menționat că acest proiect rezolvă problema capacității de transport, astfel încât să nu mai existe ambuteiaje. Traficul va fi mai sigur, datorită măsurilor care vor fi implementate pentru reducerea semnificativă a numărului de accidente.

Mai mult decât atât, este un proiect verde, deoarece prevede aproximativ 48 de hectare de împăduriri de-a lungul traseului. Toate condițiile stabilite în acordul de mediu, actualizat în acest an, sunt îndeplinite.”

Reprezentantul constructorului: „Firma Gun Al este din 1984 pe piață, avem peste 100 de proiecte finalizate cu succes. Noi sperăm să terminăm mai repede decât în termenul stabilit… Nu este un proiect ușor, dar este o ambiție pentru că firma este pentru prima oară când vine în România, conducerea vrea să rămână în România. Și-au făcut și o firmă românească, înregistrată în Dâmbovița. Eu sunt tulceancă, mai nou îmi place foarte mult Dâmbovița și sunt convinsă că drumul acesta va fi unul de succes.”

leave a reply