Digitalizare completă la Primăria Târgoviște, în două etape. Persoanele în vârstă sau cele nefamiliarizate cu tehnologia vor folosi în continuare calea clasică, iar funcționarii se vor ocupa de scanarea documentelor și introducerea lor în sistemul digital.

Aparatul de Specialitate al Primăriei Târgoviște, digitalizat complet! Aceasta este doar prima etapă a proiectului de digitalizare a administrației publice locale târgoviștene, în cea de-a doua etapă urmând să intre în procesul digitalizării Direcțiile din subordinea Primăriei, iar la final și activitatea cu cetățenii se va desfășura online.

Potrivit primarului municipiului Târgoviște, Cristian Stan, la acest moment, în cadrul aparatului de specialitate deja nu se mai lucrează cu documente pe hârtie, se lucrează doar digital, iar până anul viitor acest lucru va dispărea complet activitatea administrativă pe hârtie în cadrul administrației locale târgoviștene.

Târgoviștenii care totuși nu sunt în pas cu tehnologia, mai ales cei care au o vârstă înaintată, nu trebuie să se sperie, vor putea merge în continuare la Registratură pentru depunerea documentelor, iar acolo se vor ocupa funcționarii să le scaneze și să le introducă în sistemul digital.

Cetățenii vor avea la dispoziție o aplicație cu ajutorul căreia vor încărca online toate documentele dorite și unde vor putea să urmărească în timp real parcursul solicitărilor lor, dacă au fost avizate, semnate, la ce direcție a primăriei se află, dacă au fost sau nu soluționate.

„La Târgoviște este pe final proiectul care a vizat digitalizarea activității administrației publice locale. De fapt, de la începutul acestei săptămâni în Primăria Municipiului Târgoviște, vorbesc de aparatul de specialitate, nu mai există hârtia, toată activitatea Primăriei se face în mod digital, se semnează digital, se transmit documentele digital, inclusiv documentele aferente convocării ședințelor de Consiliu Local, a rapoartelor de specialitate, toate vor fi semnate digital.

Asta înseamnă că, zic anul viitor, va dispărea cu totul hârtia, spun anul viitor pentru că se face etapizat, în prima etapă s-a digitalizat activitatea aparatului de specialitate, după aceea se merge la DAS, la Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat, dar toate acestea în decurs de câteva luni încât până la finalul anului toată lumea să beneficieze de acest proiect și după aceea, și lucrul acesta poate că este cel mai important, dincolo de digitalizarea activității interne, este vorba de relația cu cetățeanul… Adică va exista posibilitatea și la un moment dat chiar majoritatea activității cu cetățenii să se desfășoare online. Asta înseamnă că cetățeanul face un cont într-o aplicație pusă la dispoziție de Primărie, încarcă documentele, le trimite, ajung automat la compartimentul specializat, primește răspuns de acolo, vede statusul și așa mai departe. Este o modalitate modernă, o modalitate facilă și o modalitate în care interacțiunea cu cetățeanul se face mult mai ușor, nu se va mai sta la coadă, la Registratură nu au de ce să mai vină oamenii, oricum și în acest moment cei care vin la Registratură vin depun hârtia, noi o scanăm și o introducem în sistem, așa că cred că este unul dintre cele mai importante proiecte care a vizat activitatea administrației publice locale târgoviștene și un proiect de natură să schimbe acest tip de relaționare administrație publică-cetățean, care pe alocuri se manifesta destul de greoi, mai ales pe zona de depunere documente, obținere de adeverințe și așa mai departe. Acum toate se obțin cu două, trei, patru click-uri, în funcție de numărul de semnături electronice care se aplică pe documentele respective. Se poate vedea de către conducerea Primăriei, de către noi, orice document, unde se găsește, de cât timp este depus, dacă este semnat, dacă nu este semnat, dacă este soluționat, dacă nu este soluționat și așa mai departe. Este o activitate, în momentul de față, cu destule provocări, pentru că trebuie ieșit puțin din zona de confort și făcut altceva decât se făcea înainte. Trebuie să avansăm și noi… Este un proiect foarte important, în momentul în care îl vom lansa către public vrem să facem și o prezentare amplă a ceea ce înseamnă cont în aplicație, cum se folosește și tot ceea ce ține de această interacțiune la nivel digital, care încet-încet să înlocuiască interacțiunea fizică. Vom avea în paralel o perioadă de timp și această interacțiune fizică pentru că sunt foarte mulți oameni care probabil nu se vor descurca de la început, unii poate niciodată, dar îi vom ajuta, le vom lua documentele, le vom scana, le vom introduce în sistem, dar după aceea totul merge digital, pe semnătură electronică”, a declarat Cristian Stan, primarul municipiului Târgoviște.

leave a reply