Deputatul Radu Popa, despre eșecul zgomotos al electrificării auto

Volkswagen a renunţat la discuţiile cu Renault pentru a dezvolta împreună o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, a anunțat presa centrală citând agenția Reuters, astfel că producătorii europeni de mașini au abandonat deocamdată eforturile de a concura cu rivalii din China pe piața auto mondială.

Eșecul negocierilor, care au durat luni întregi, ar putea determina grupul german să încerce singur dezvoltarea propriului său vehicul electric accesibil (EV).

Renault va continua să lucreze la designul modelului electric Twingo, care ar urma să fie lansat în 2026.

Ambii producători auto sperau că, prin împărţirea muncii, vor fi reduse costurile, care reprezintă un obstacol cheie pentru companiile auto europene, afectate de importurile de maşini mai ieftine din China.

În timp ce oficialii giganților producători de autoturisme au refuzat orice comentarii pe aceste subiecte, China a devenit principala producătoare mondială de vehicule electrice și se extinde rapid pe piața europeană.

Subiectul a fost comentat și de deputatul PSD de Dâmbovița, Radu Popa: „Povestea de dragoste a industriei auto cu planeta Pământ a durat doar trei ani. Normal, aș zice, având în vedere ca a fost proiectată nesustenabil economic și irealist strategic.

Pe scurt, oricâte restructurări industriale am face noi europenii, dacă statele BRICS+ nu se aliniază acestui concept verde, rezultatele vor fi insuficiente.

NB: Mi-e groază să mă gândesc ce se va întâmpla cu liderii UE dacă vor fi nevoiți să ajusteze și Fit for 55 sau RePower EU!?

Și când spun asta mă gândesc la impactul politic și electoral în rândul euroscepticilor…”, a declarat parlamentarul.  

leave a reply