Astăzi, la București, a fost lansat rezultatul studiului „Servicii Farmaceutice în România. Realități și Provocări post-pandemice”, realizat de Centrul de Cercetări în Economie Comportamentala Aplicată / Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București, la solicitarea Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România și CFR.
Studiul a fost realizat în perioada 14-16 februarie, în mediul urban, atât online, cât și telefonic, pe 1003 respondenți cu vârste de peste 18 ani, aceștia fiind chestionați cu privire la experiența lor privind serviciile farmaceutice.
Obiectivele studiului au avut în vedere măsurarea gradului de informare privind serviciile oferite în farmacii, percepția despre aceste servicii, încrederea în personalul farmaceutic, atitudinea populație privind introducerea de alte servicii în farmacii, precum măsurarea tensiunii arteriale, măsurarea glicemiei și identificarea de noi servicii pe care populația să le regăsească în punctele farmaceutice. atât prin intermediul online cât și telefonic. La întrebarea „Cât de satisfăcut sunteți în general față de serviciile care vi s-au oferit în farmacie?” 41,6% au răspuns favorabil.
În ceea ce privește încrederea pe care românii o au în personalul din farmacii: cei interogați cu vârsta între 18-34 de ani au răspuns în procent de 30,7% foarte mulțumiți, iar cei cu vârsta de peste 65, în procent de 44,4%, pe deplin mulțumiți.
Aproximativ 45% dintre cei chestionați își evaluează starea de sănătate ca fiind bună, 30% sunt în evidențe cu o boală cronică, iar peste 56% cumpără medicamente necompensate. De asemenea, 17% dintre respondenți merg la farmacie cel puțin o dată pe săptămână.
Membră în Comisia de Sănătate din cadrul Camerei Deputaților și cu o vastă experiență de peste 20 de ani în domeniul farmaceutic, parlamentarul PSD de Dâmbovița, Carmen Holban a participat astăzi la lansarea acestui studiu, la finalul evenimentului declarând: „Am participat la lansarea rezultatelor studiului ,,SERVICII FARMACEUTICE ÎN ROMÂNIA. REALITĂȚI ȘI PROVOCARI POST -PANDEMICE”. Studiul a fost realizat de Centrul de Cercetări in Economie Comportamentala Aplicată / Facultatea de Administrație și Afaceri, Universitatea din București, solicitarea ADRFR și CFR.
Ca și concluzie: satisfacția generală și încrederea pacienților în serviciile oferite de farmaciști, precum și accesibilitatea farmaciei comunitare sunt predictori foarte importanți care influențează pozitiv intenția de adopție a noilor servicii în farmacii. Cercetarea demonstrează necesitatea reconstituirii locului farmacistului în sistemul sanitar”.