Dâmbovița devine motorul de dezvoltare al regiunii. Președintele CJD, Corneliu Ștefan, raport de activitate la doi ani de mandat: Performanță în toate domeniile de activitate, proiecte istorice deblocate, investiții fără precedent în sănătate și infrastructură, primul loc la fonduri europene în regiune

În urmă cu doi ani dâmbovițenii au decis să acorde încrederea lor și să-și pună toate speranțele într-un candidat tânăr, care deși venea dintr-un partid cu vechime pe scena politică, avea un entuziasm molipsitor și își dorea, cu proiecte bine conturate și viabile, să repună județul pe drumul corect al dezvoltării, iar astăzi, după doi ani de mandat, judecând după multitudinea de investiții de anvergură, unele finalizate, altele în curs de implementare sau în stadii avansate de execuție, după faptul că județul Dâmbovița este, pentru prima dată în istorie, liderul regiunii la atragerea de fonduri europene, se poate spune că pariul pus pe Corneliu Ștefan de cei peste o sută de mii de dâmbovițeni la alegerile locale din 2020 este unul câștigat.

2022 a fost anul demarării de proiecte majore în Dâmbovița, iar în 2023 județul se va transforma într-un șantier, pentru că vor intra în execuție proiecte importante de infrastructură, proiecte pe care dâmbovițenii le așteaptă de zeci de ani și care abia acum sunt transformate cu adevărat în realitate.

Pentru că este „un gest de bun simț”, de transparență în administrație,  să vii în fața oamenilor care te-au ales să le reprezinți interesele și să conduci forul administrativ județean și să le prezinți ceea ce ai reușit să faci pentru dezvoltarea județului, astăzi președintele CJD, Corneliu Ștefan, a prezentat raportul de activitate la doi ani de mandat.

Fie că vorbim de inele de centură și drumuri ocolitoare, de reabilitarea și modernizarea infrastructurii de drumuri județene, de reabilitare și modernizare de poduri, de dezvoltarea infrastructurii de apă și canalizare, președintele Consiliului Județean Dâmbovița a reușit, alături de echipa sa, să respecte aproape în totalitate tot ceea ce a promis dâmbovițenilor în urmă cu doi ani. S-a investit în educație, sănătate, cultură, turism, dar și în infrastructura mare, în proiecte de mediu, în domeniul asistenței sociale, în dezvoltarea unitară a tuturor localităților județului, a fost susținut și mediul de afaceri, județul fiind pe drumul cel bun pentru a deveni un pol regional de dezvoltare.

2022 A FOST ANUL DEMARARII DE PROIECTE MAJORE ÎN JUDEȚUL DÂMBOVIŢA!

Dâmbovița este primul județ din țară căruia i-au fost aprobate proiectele depuse prin Programul ”Anghel Salingny”.

82 de primării şi Consiliul Judetean Dâmbovita vor investi 1.360.000.000 de lei în drumuri, poduri, rețele de apă şi apă uzată, proiecte de care vor beneficia peste 500.000 de dâmbovițeni, după cum urmează: 40 de proiecte pentru apă şi canalizare, în valoare de aproximativ 612.000.000 de lei, 89 de proiecte pentru drumuri si poduri, de interes local și județean cu o valoare de aproape 637.000.00 de lei.

CJD are 4 proiecte cu o valoare aprobată de 140.000.000:

-Centura oraşului Găeşti- „Drum de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Găeşti – 80.000.000 lei”. Investiția, care este în totalitate un proiect al Consiliului Judetean Dâmbovita, are valoarea de 89.000.000 de lei, administrația județeană urmând să susțină diferența de diferite surse.

-Reabilitare şi modernizare DJ 724 Malu cu Flori Pucheni- finanțare de aproape 41.000.000. Valoarea totală a investiției se ridică la peste 74.000.000 de lei, diferența urmând să fie suportată de CJD.

-Modernizare DJ 714 sector Bolboci – Contur Lac Bolboci Cheile Tatarului. Aici deja se lucrează, contractul de finanțare fiind semnat. Valoarea proiectului este de aproape 9.000.000 de lei.

-Reabilitarea DJ 712A Runcu Rau Alb. Prin Programul Anghel Saligny, Consiliul Judeţean are asigurată suma de 9.000.000 lei.

„Dezvoltarea infrastructurii rutiere este cheia dezvoltării județului nostru! O rețea nouă de drumuri echivalează cu scoaterea traficului din localități, economie de timp şi carburant şi, nu în ultimul rând, diminuarea drastică a surselor de poluare din municipiile, orașele şi comunele noastre. Am reușit, datorită bunei colaborări cu Ministerul Transporturilor, să încheiem protocoalele de care aveam nevoie astfel încât județul nostru să beneficieze de finanțarea necesară implementării acestora”, a declarat președintele CJD, Corneliu Ștefan.

CENTURA ORAŞULUI GĂEŞTI– a fost lansată achiziția pentru Studiul de Fezabilitate, iar suma estimată se ridică la 89.000.000 de lei. 80.000.000 de lei sunt asigurați prin Programul “Anghel Saligny”, cererea de finanțare fiind depusă de Consiliul Județean Dâmbovița. Investiția totală se ridică la 89.000.000 de lei, Consiliul Județean Dâmbovița urmând să susțină diferența din diverse surse.

DÂMBOVITA A PRIMIT AVIZE FAVORABILE PENTRU IMPLEMENTAREA INELELOR DE CENTURĂ.

INELUL 2 DE CENTURA AL MUNICIPIULUI TÂRGOVIŞTE- Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Companie Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a analizat și avizat favorabil propunerile noastre pentru variantele de traseu ale Inelului 2 de Centura al municipiului Târgoviște. Varianta optimă are 15,28 km, 2 benzi pe sens, 5 intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o turbogirație la intersecția cu DN 71, 9 pasaje rutiere şi 3 poduri. Valoarea estimată a Inelului 2 de Centura este de 147.000.000 de euro.

CENTURA OCOLITOARE A ORAŞELOR PUCIOASA ȘI FIENI– Centura ocolitoare a orașelor Pucioasa şi Fieni a primit, la rândul său, aviz favorabil pentru următoarea etapă din partea CTE a CNAIR. Soluția avansată de CJD pentru centura Pucioasa – Fieni este un traseu care se desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlența, din Brănești. Traseul are 15,13 km, iar platforma drumului va avea o lăţime totală de 21,50 m şi va fi compusă din 2 benzi pe sens şi 2 benzi de încadrare. De asemenea, drumul de ocolire are prevăzute şi 17 lucrări de artă. Totalul general necesar pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și  accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni este de aproximativ 159.000.000 de euro.

„Suntem în faza de întocmire a Studiului de Fezabilitate pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Moreni. A fost necesară realizarea unei asocieri între Consiliul Județean Dâmbovița, municipiul Moreni și comunele Gura Ocniței şi I.L. Caragiale, administrația județului fiind liderul acesteia. Din primele date, centura municipiului Moreni va avea aproximativ 15 km lungime și are prevăzută o bandă pe fiecare sens. La acest moment, valoarea estimată se ridică la 35.000.000 euro”, a transmis președintele CJD.

MODERNIZARE DJ 714-SECTOR BOLBOCI-CONTUR LAC BOLBOCI-CHEILE TĂTARULUI- Cele mai bune condiții de circulație pentru turiştii care vor să urce în munte, pe Platoul Padina-Peştera! Până la finalul anului, se va turna primul strat de asfalt pe D1714 Bolboci contur Lac Bolboci Cheile Tătarului!

Se lucrează intens la proiectul Consiliului Județean Dâmbovița de modernizare a acestui drum, valoarea sumei asigurate, prin Programul “Anghel Saligny”, fiind de aproximativ 9.830.000 de lei. La finalul lucrărilor, vor fi 4,5 km de asfalt proaspăt turnat, rigole din beton, rigole carosabile, dar şi podețe şi acostamente.

MODERNIZARE DRUMURI DIN JUDEȚ– Prin societatea din subordinea sa, SC Lucrări Drumuri şi Poduri Dâmbovita S.A., Consiliul Județean Dâmbovița a intervenit pe mai mult de 20 de km cu lucrări de turnare de covor asfaltic, dar şi cu lucrări de întreținere a celor mai importante şi circulate drumuri județene.

„Alături de Programul Județean de Dezvoltare Locală, contractele de asociere sunt încă un instrument prin care Consiliul Judeţean Dâmbovita finantează lucrările în infrastructura rutieră pe care, din bugetele propr primarule dâmbovițene nu le pot sustine fără sprijin financiar. Asadar, datorită acestui parteneriat, sunt în derulare 89 de contracte de asociere, mare parte dintre acestea fiind deja în faza de execuție sau în etapele finale. Valoarea totală a proiectelor si aproximativ 89.000.000 de lei, iar Consiliul Judetean Dâmbovița asigură peste 44.000.000 de lei din această sumă.

Avem lucrari de asfaltare şi modernizare drumuri de interes local, asfaltare de uliţe şi străzi, amenajarea de trotuare, realizarea de şanţuri betonate şi podete în următoarele comune: Bezdead, Baleni, Branistea, Brăneşti, Breznaele, Buciumeni, Cobia, Cornáțelu, Corneşti, Corbii Mari, Costeşti Crevedia, Crangurile, Dobra, Gura Foll, Gura Şuţii, I.L. Caragiale, Malu cu Flori, Ocnita, Petresti, Pietrari, Polana, Produlesti, Pucheni, Raciu, Racari, Salcioara, Sotânga, Tărtăşeşti, Uliesti, Valea Lu Mare. Väleni-Dâmbovija, Vişina şi Vişineşti”, a declarat șeful forului administrativ județean.

„În ceea ce privește drumurile naționale, în doar doi ani, am reuşit să deblocam două investiții cu un impact urias în dezvoltarea judeţului Dâmbovita şi atragerea de noi investitori: DN 7 Bâldana – Titu şi DN71 Bâldana- Târgovişte. Modernizarea celor două tronsoane de drum şi redimensionarea acestora de la 2 la 4 benzi au fost rezultatul unei munci de echipă și al bunei colaborări pe care Consiliul Judetean Dâmbovita o are cu Ministerul Transporturilor și implicit, cu reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Discuțiile avute cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar şi vizita acestuia în Dâmbovita, au avut efectul aşteptat.

A fost desemnat câştigătorul pentru proiectarea şi execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN71 Bâldana-Târgovişte. Sectorul Bâldana-Târgovişte are o lungime de 44,13 kml în afara redimensionării la 4 benzi, se vor mai construi 4 poduri şi un pasaj rutier. Proiectarea şi execuția se ridică la aproximativ 1.000.000.000 de lei, TVA inclus, iar suma este asigurată din fonduri europene.

Un proiect istoric, aşteptat de un județ întreg. Lărgirea la 4 benzi DN 7 Bâldana – Titu a intrat în faza de proiectare şi execuție. Conform contractului, până la 1 martie 2023, asocierea de firme care a câştigat licitația publică trebuie să finalizeze proiectarea. De la 1 martie 2023 până la 1 noiembrie 2024, executantul trebuie să finalizeze turnarea de asfalt pe 4 benzi între Bâldana şi Titu pe o lungime de 21,4 km. Valoarea totală pentru proiectarea şi executia lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN7 Bâldana – Titu este de aproximativ 290.000.000 de lei..

De asemenea, în 2020, am propus construirea unui  Drum Expres București-Târgoviște. Ca urmare a solicitărilor Consiliului Județean Dâmbovița, a fost demarată elaborarea studiului de prefezabilitate pentru realizarea arestui drum. În acest sens, în luna martie a acestui an, am organizat și o întâlnire cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în care am invitat primarii localităților care ar putea fi tranzitate de Drumul Expres Bucureşti-Târgovişte. Au fost identificate 4 posibile trasee, fiecare având o lungime de aproximativ 60 de km. Varianta optimā va avea ca punct de plecare viitoarea Autostradă A0, se va intersecta cu Drumul Expres Găești-Ploiești, punctul final fiind Inelul 2 de Centură al municipiului Târgovişte. Caracteristicile tehnice luate în calcul vor fi 4 benzi de circulație, câte 2 pe sens, aproximativ 50 de poduri/pasaje/viaducte, spații de servicii și 1 sau 2 centre de întreţinere.

Am finalizat, cu succes, lucrările la un pod important din județul nostru! Este vorba de podul peste râul Argeş, din comuna Corbii Mari. A fost un proiect de anvergură, care a necesitat demontarea şi remontarea acestuia, în condițiile în care dimensiunile sunt considerabile, 277 m lungime şi lăţimea de 6 m. Investiția s-a ridicat la aproximativ 10.000.000 de lei, bani asigurati prin PNDL.

Tot la capitolul siguranță pe drumurile publice din județul Dâmbovița, avem vești bune legate și de podul de la Ibrianu. Se lucrează intens la placa de suprabetonare, următoarele lucrări fiind hidroizolația și turnarea covoarelor asfaltice. În prima partea a anului viitor, podul va fi redat circulației. Investiţia, de 12.000.000 de lei, presupune construirea din temelii a unui pod de 109 metri, platforma acestuia având 10,8 metri.

Punerea în siguranţă a podului peste râul Arges, aflat pe DJ 711A în comuna Potlogi fost finalizată anul acesta. Lucrarea, de peste 14.500.000 de lei, a avut ca scop amenajarea unui prag deversor cu o lungime de 159 de metri şi o latime de 49 metri”, a adăugat președintele CJD.

Au început lucrările și la unul dintre cele mai mari proiecte cu fonduri europene din țară! În septembrie, a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pe primul lot al Proiectului Regional de Dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată. Prin acesta, se vor realiza, moderniza şi extinde surse de apă, rezervoare, stații de clorinare, statil pompare, aducțiuni pentru municipiul Târgovişte şi comunele Aninoasa, Sotânga, Vulcana-Băi, Dragomireşti. Tătărani, Văcărești și Persinari. Lucrările se ridică, pe acest lot, la peste 14.000.000 de lei. Toate acestea fac parte din proiectul mare, care are o valoare de aproximativ 450.000.000 de euro!

De anul trecut, proiectul a avansat destul de mult, mai ales că au fost scoase la licitație toate loturile de lucrări.

În ceea ce privește capitolul SĂNĂTATE, „lucrările pentru extinderea şi dotarea Ambulatoriului de Specialitate al Spitalului Județean de Urgență Târgovişte sunt mult mai avansate decât graficul prognozat la începutul proiectului. Valoarea totală este de aproximativ 17.000.000 lei, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional. Toate cabinetele, sălile de tratament, laboratoarele și saloanele vor avea dotări de ultima oră. Aceste vor face obiectul unei investiții separate, de aproximativ 2,6 milioane de lei, care se va realiza până la finalizarea construcției. Noua construcție va avea demisol, parter și trei etaje. Suprafața construită desfășurată este de 2.368 mp, amprenta la sol este de 512 mp. Termen-finalul anului 2023.

CONDITII MODERNE ȘI TIMPI DE AȘTEPTARE MAI MICI LA UNITATEA DE PRIMIRI URGENȚE. Și aici lucrările sunt în plină desfășurare. Valoarea totală a proiectului este de peste 8 milioane de lei. Din această sumă, peste 5 milioane de lei vor merge către finanțarea lucrărilor de construire, iar pentru datarea Unității de Primiri Urgențe sunt alocaţi aproximativ 1.600.000 de lei. Foarte important aici de precizat este faptul că urgențele vitale vor fi separate de urgențele nonvitale. În acest fel se diminuează timpii de așteptare pentru cei care au nevoie de servicii de urgență. Termen-finalul anului 2023,

LUCRĂM LA EXTINDEREA SECŢIEI DE CARDIOLOGIE PE CARE O VOM DOTA ŞI CU UN ANGIOGRAF! Au început lucrările de extindere a Secției de Cardiologie a Spitalului Județean Târgovişte. Proiectul se ridică la aproximativ 2.000.000 de euro și este finanțat, în totalitate, din bugetul Consiliului Județean Dâmbovita. Foarte important: pentru dotarea acestei secții moderne, vom achizitiona şi un aparat angiograf. Odată pus în funcțiune aparatul angiograf, pacienții nu vor mai fi transferați, cu ambulanța sau elicopterul, către spitale din Bucureşti. În acest fel, intervențiile se vor face mult mai rapid aici, la Târgovişte.

AM REDESCHIS SECŢIA DE MEDICINA INTERNĂ DE LA VOINEŞTI. Din luna martie a acestui an, locuitorii de pe Valea Dâmboviței nu mai sunt nevoiți să vină până la Spitalul Județean de Urgență din Târgovişte pentru diverse analize sau pentru prescrierea unui tratament specific. Secția de Medicină Internă de la Voineşti are 6 saloane cu 15 paturi, sală de tratament, un laborator de Radiologie şi un cabinet Ambulatoriu – Medicină Internă, dotate cu aparate ecograf, EKG, aparate de monitorizare a tensiunii arteriale și pulsoximetre.

CEA MAI IMPORTANTĂ INVESTIȚIE FĂCUTĂ ÎN SĂNĂTATE ESTE RESURSA UMANĂ! Sănătatea dâmbovițenilor este una dintre principalele priorităţi ale mandatului meu de preşedinte al Consiliului Județean Dâmbovita, investițiile în echipamente şi dotări, modernizarea şi extinderea de noi sectii ar fi incomplete fără personalul medical specializat Tocmai de aceea, ma bucur să va anunţ că, în ultimii doi ani, s-au făcut 39 de angajări la Spitalul Județean de Urgentă: 1 farmacist, 1 biolog, 1 medic primar, 31 medici specialiști, 5 medici rezidenți anul V. Foarte mulţi tineri specialisti au ales să profeseze la Spitalul Judeţean de Urgență Târgoviște venind din București, Cluj, Braşov şi din centre medicale performante, iar media de vârstă a acestora este 35 de ani. Acest lucru spune foarte multe despre Spitalul Județean de Urgență Târgoviște, dar şi despre condițiile pe care județul nostru le oferă celor care aleg să muncească aici”

„Nu puteam să realizăm aceste investiții fără precedent în județul Dâmbovița fără o echipă puternică, o echipă din care fac parte consilierii județeni, conducerea CJD, primarii, consilierii locali, parlamentarii și dâmbovițenii”

„În primii doi ani de mandat am atins aproape toate țintele pe care ni le-am propus. Nu puteam să realizăm aceste investiții fără precedent în județul Dâmbovița fără o echipă puternică, o echipă care și-a asumat dezvoltarea comunităților locale, o echipă din care fac parte consilierii județeni, conducerea CJD, primarii, consilierii locali, parlamentarii și, nu în ultimul rând, dâmbovițenii, pentru că am spus-o încă de la depunerea jurământului, o spun și astăzi, pentru mine, în calitate de președintele al Consiliului Județean Dâmbovița, și pentru echipa din fruntea CJD, parteneriatul pe care îl vom face în fiecare zi este un parteneriat corect cu dâmbovițenii. Dezvoltarea comunităților locale a fost, a rămas și va fi în continuare, prioritatea numărul zero.

Am făcut toate aceste lucruri alături de dâmbovițeni și cu susținerea lor. Le mulțumesc tuturor și, încă o dată, îi asigur de faptul că mandatul meu este în slujba dâmbovițenilor!”, a transmis Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița.

 

leave a reply