Astăzi, conducerea Consiliului Județean Dâmbovița a făcut un nou pas important pentru dezvoltarea rețelei de transport județean și, dată fiind importanța zonei, a rețelei naționale rutiere.
A fost finalizat studiul de prefezabilitate pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni”, dar care va deservi și comunele Brănești, Glodeni, Moțăieni și Buciumeni. Documentația va ajunge în această săptămână pe masa ministrului Transporturilor
Președintele CJD a mărturisit în cadrul unei conferințe de presă susținute pe teren, la Pucioasa, că principala sa misiune și a colegilor din forul administrativ este aceea de a dezvolta unitar toate zonele județului Dâmbovița. „Este o muncă de echipă, iar la acest proiect au pus umărul vicepreședinții Consiliului Județean Dâmbovița, administratorul public al județului, consilierii județeni, primarii din Pucioasa, Fieni, Brănești, Glodeni, Moțăieni și Buciumeni, precum și parlamentarii social-democrați”, a mărturisit președintele CJD, Corneliu Ștefan.
Președintele Corneliu Ștefan a fost însoțit la conferința de presă de vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, secretarul general Dănuț Nicolae Popa Stănescu, administratorul public Cristian Avanu, parlamentarii PSD de Dâmbovița Carmen Holban, Titus Corlățean și Marian Țachianu, consilieri județeni, primarii localităților Pucioasa, Fieni, Brănești, Moțăieni și Buciumeni.
Potrivit șefului CJD, au fost analizate 4 variante de drum de ocolire. În urma studiului de prefezabilitate, soluția optimă, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și al cerințelor tehnice, este un drum cu o lungime de 15,13 km care se desprinde din DN71, în apropierea haltei Scârlenţa din Brănești.
Traseul urmărește cursul râului Ialomița pe aproape întreaga lungime de 15,13 km, cu excepția porțiunii dintre KM7 și KM11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni.
La capetele traseului, sunt prevăzute noduri rutiere cu 4 bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă avem și două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC136A, în Pucioasa, și un altul care face legătura cu DN71, la intrarea în Fieni.
Suma totală necesară pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni” este de 131.000.000 euro (fără TVA).
Construirea unui asemenea drum de centură ocolitoare este absolut necesară… Orașele și comunele din zona de nord a județului au început să fie sufocate de creșterea valorilor de trafic pe drumul național DN71. Se pierde foarte mult timp în mașină din cauza blocajelor, eficiența economică a transportatorilor și a societăților comerciale are de suferit, gradul de poluare crește, iar siguranța oamenilor este pusă în pericol din cauza traficului prin aglomerările urbane tranzitate de DN71.
Nu în ultimul rând, crearea acestui drum de ocolire va crește atractivitatea zonei, iar investitorii vor avea la dispoziție o infrastructură rutieră care le va permite maximizarea profitului.
Bretea de ocolire în regim de drum expres, de o importanță majoră pentru nordul județului
Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița: „Astăzi este un moment deosebit pentru județul Dâmbovița, pentru că lansăm a doua centură ocolitoare. Studiul de prefezabilitate îl avem gata pentru a doua centură ocolitoare, pentru centrele urbane. Așa cum am promis dâmbovițenilor, vom face în zona de nord a județului o singură centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni. Această bretea de ocolire pentru cele două centre urbane este în regim de drum expres, de o importanță majoră pentru nordul județului, pentru județul Dâmbovița și nu în ultimul rând, pentru România. Orașele și comunele din această zonă au început să fie sufocate de creșterea valorilor de trafic de pe DN 71 și nu în ultimul rând, pentru mașinile care străbat județul Dâmbovița, dinspre zona montană, dinspre Sinaia, spre București. Așa cum spuneam, de anul trecut, principala mea misiune și a colegilor mei, a echipei mele, este aceea de a dezvolta unitar toate zonele din județul Dâmbovița. Trebuie să fluidizăm circulația în interesul orașelor Pucioasa și Fieni, dar și a locuitorilor din zona periurbană, și nu în ultimul rând, al tuturor locuitorilor din județul Dâmbovița. Scoatem traficul greu din afara centrelor civice pentru că oamenii trebui să fie în siguranță zi de zi, șoferii și nu în ultimul rând, populația care trăiește în această zonă. Pe de altă parte, un drum nou în această zonă este semnalul că județul Dâmbovița începe să implementeze un sistem de drumuri optimizat și la nivel de calitate, similar traficului național și european. Pentru această zonă au fost analizate patru variante de drum de ocolire, iar în urma studiului de prefezabilitate, pe care îl avem gata în Consiliul Județean Dâmbovița, am ales varianta optimă atât din punct de vedere al costurilor, cât și din punct de vedere al cerințelor tehnice. Pe aproape toată lungimea de 15,13 km cu excepţia porţiunii între km 7 şi km 11 care ocoleşte comuna Moţăieni, punctul de reintrare în centura ocolitoare fiind DN 71 la ieşirea din oraşul Fieni, la intrare în comuna Buciumeni. La capetele traseului sunt prevăzute două noduri rutiere cu 4 bretele astfel încât să fie asigurate toate relaţiile de deplasare… Însă au fost asigurate şi două noduri intermediare, unul care va face legătura cu drumul comunal 136 în Pucioasa şi altul care ca face legătura cu DN 71 în oraşul Fieni. Platforma drumului are o lăţime totală de 21,5 metri şi este compusă dintr-o bandă mediană de 3 metri, parte carosabilă de 7 metri, benzi de încadrare de câte 1,5 metri şi acostamente de 3 metri. Drumul de ocolire are prevăzute 17 lucrări de artă, 9 pasaje, 7 poduri şi o punte pietonală. Vorbim aici de poduri care vor traversa râul Ialomiţa şi de pasaje care vor traversa DN 71 peste drumul judeţean, dar şi de un pod peste calea ferată din zonă. Pe fiecare dintre acestea se vor amplasa reţele de iluminat. În linii mari suprafeţele afectate de acest drum de ocolire se ridică la 53,79 ha, aceste fiind împărţite după cum urmează: comuna Brăneşti – 8,96 ha; oraş Pucioasa – 18,69 ha; comuna Moţăieni – 11 ha; oraş Fieni – 12,55 ha şi comuna Buciumeni – 2,6 ha. 16, 28 ha sunt în extravilanul localităţilor, iar 37,51 ha în intravilanul acestor localităţi. Din punct de vedere al kilometrilor, lungimea totală 15,13 km din care pe raza localităţii Brăneşti – 4,1 km, oraş Pucioasa – 3,6 km, comuna Moţăieni – 3,1 km, oraş Fieni – 3,7 km; comuna Buciumeni – 1 km. În ceea ce privesc costurile acestei investiţii majore pentru judeţul Dâmboviţa, investiţia pe care o propunem se încadrează sub costurile unor obiective de investiţii similare. Cheltuielile pentru investiţia de bază sunt următoarele: partea carosabilă – 273 milioane de lei (54,6 milioane euro); parapete de protecţie – 21 milioane de lei (4,2 milioane de euro); poduri şi pasaje -220 milioane de lei (44 milioane euro); scurgerea apelor – 9 milioane de lei (2 milioane de euro). Costul total al investiţiei de bază este de peste 555 milioane de lei (111 milioane de euro). La capitolul ,,alte cheltuieli” avem prevăzute următoarele costuri – organizare de şantier, comisionae, taxe privind Inspectoratul de Stat în Construcţii, taxe pentru acorduri, avize conforme sau autorizaţii de construcţie, cheltuieli diverse şi neprevăzute şi nu în ultimul rând cheltuieli privind exproprierile terenurilor din această zonă. Totalul general pentru drumul de legătură DN 71 pentru asigurarea utilizării traficului rutier şi accesabilităţii în zonele urbane ale oraşului Pucioasa şi Fieni fiind de 658 milioane de lei fără TVA, aproximativ 132 milioane de euro. Aceasta este valoarea totală pentru acest proiect major nu numai pentru judeţul Dâmboviţa, ci şi pentru România. Ca sursă de finanţare, principala sursă de finanţare este Programul Operaţional Infrastructură Mare şi anunţ astăzi că mâine avem şedinţă de CJD, unde vom avea pe ordinea de zi aprobarea indicatorilor tehnico- economici, iar miercuri dimineaţa la ora 10.00 colegii mei din CJD vor depune proiectul acestu studiu de fezabilitate la Ministerul Transporturilor. Vreau să vă anunţ că pentru acest sector de drum avem din partea Ministerului Transporturilor deja protocolul de colaborare. Tot pentru această zonă de nord am scos la licitaţie la CJD construirea unui pod nou la intrare în judeţ care să ocoleascăn satul Glod din comuna Moroeni, un drum de 3,5 km şi organizăm un acces rapid pentru zona montană în Staţiunea de Interes Naţional Moroeni Padina Peştera şi nu în ultimul rând vom avea un trafic fluid pentru cei care vin din judeţul Prahova. Repet, am scos la licitaţie acest drum de 3,5 km, la ieşirea din comuna Moroieni, până unde va începe centura ocolitoare, vom circula pe DN 71, vom organiza această centură ocolitoare care începe în comuna Buciumeni şi se termină în comuna Brăneşti, pe DN 71, iar după 5 km, pe DN 71, vom intra în Centura ocolitoare pentru oraşul Târgovişte, prima centură pe care am lansat-o în judeţul Dâmboviţa, urmând a se termina în Drumul Expres Valahia- Găeşti- Ploieşti. În maxim două săptămâni vom avea gata şi Centura ocolitoare pentru oraşul Găeşti şi nu în ultimul rând Centura ocolitoare pentru oraşele Titu şi Răcari”
„Această centură va da cu adevărat viaţă acestei zone”
Constantin Ana, primarul orașului Pucioasa: „Este cea mai plăcută surpriză a acestui an, din punctul meu de vedere total neaşteptată, dar foarte bine venită, pentru că această centură va da cu adevărat viaţă acestei zone şi va realiza şi o coeziune extraordinară între localităţi. Este un lucru senzaţional pentru că apare tocmai în această zonă unde noi am dezvoltat şi acest drum, dar şi alte proiecte importante la Baza de tratament pe care o facem pe Dealul Moţăianca… Îi mulţumesc domnului preşedinte pentru acest proiect, pentru această idee, mai ales că o treime din acestă investiţe va avea loc pe teritoriul oraşului Pucioasa. Aşteptăm şi noi cu nerăbdare să se întâmple ceva cu DN 71…”
„Este acel tip de proiect absolut necesar pentru o viaţă civilizată şi normală în trafic”
Titus Corlățean, senator PSD de Dâmbovița: „Este o zi importantă pentru că este un pas înainte important pentru realizarea unui proiect care vizează vechea noastră obsesie românească – infrastructura rutieră. Este un proiect extrem de bine venit şi care demonstrează care poate fi rolul administraţiilor judeţene în România… Este acel tip de proiect absolut necesar pentru o viaţă civilizată şi normală în trafic. Fac o precizare… Acum câteva luni, atunci când am avut în Parlament dezbaterea pe marginea bugetului de stat. Personal am susţinut acest amendament pentru obţinerea finanţării pentru proiectul de centură ocolitoare DN 71 Pucioasa- Fieni şi am avut neplăcuta surpriză, menţionată la acel moment, să văd că şi parlamentarii PNL- USR Dâmboviţa au votat alături de majoritatea guvernamentală împotriva acestui proiect pe care noi îl promovam sub forma de amendament la bugetul de stat. Astăzi, preşedintele CJD şi echipa de la CJD demonstrează, şi cu sprijinul politic pe care noi îl acordăm în continuare, că se poate şi împotriva voinţei guvernanţilor PNL – USR. Astăzi se demonstrează că se poate prin voinţa şi profesioalismul administraţiei judeţene, împreună cu colegii primari şi consiliile locale din Pucioasa şi Fieni şi cu sprijinul politic pe care îl vom acorda în continuare pentru că este nevoie de a merge până la capăt pentru obţinerea finanţării, a fondurilor europene…”









