Au fost date în circulație podul peste râul Ialomița și drumul de racordare a comunelor Șotânga și Doicești.

Un nou pod peste râul Ialomița și drumul de racordare de la limita administrativ-teritorială a comunelor Șotânga și Doicești se vor integra, de astăzi, în infrastructura de transport rutier a județului Dâmbovița.

Cele două componente ale investiției de la Șotânga și Doicești au fost recepționate în prezența președintelui Corneliu Ștefan, a vicepreședintelui Luciana Cristea și a deputatului Carmen Holban.

Recepția acestor două elemente de infrastructură a fost însoțită de o conferință de presă, la Șotânga, în cadrul căreia președintele Corneliu Ștefan a vorbit despre acest proiect de investiții și beneficiile pentru comunitate ale podului care va lega cele două localități.

Obiectivul de investiții „Construire pod peste râul Ialomița și drum de racordare, amplasate la limita administrativ-teritorială a comunelor Șotânga și Doicești, județul Dâmbovița” va fi deschis circulației publice începând de astăzi, 10 decembrie 2021.

În valoare de 6.245.275,58 lei, proiectul a fost finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Drumul modernizat și podul însumează 1.625 m, din care rampa Șotânga – 397 m, iar rampa Doicești – 1.138 m, podul având lungimea de 90 m. Lățimea căii podului este de 7 m, iar suprafața acestuia este de 630 mp. Podul are două benzi de circulație și două trotuare, de 1 m lățime, ele acoperind 180 mp din suprafața construcției.

Investiția a presupus și realizarea de acostamente de aproximativ 1.000 m, de rigole de acostament cu lungimea de 765 m. În vederea colectării și evacuării apelor de suprafață, a fost executat un șanț pereat de 62 m.

Noul pod și drumul modernizat vor fi iluminate cu ajutorul a 28 de stâlpi echipați cu panouri fotovoltaice.

La eveniment au participat și primarii celor două localități – Constantin Stroe, primarul comunei Șotânga, și Cosmin Petruț Stana, primarul comunei Doicești.

În comuna Șotânga, președintele Corneliu Ștefan a vizitat și șantierul unde, încă din luna iunie a anului în curs, se construiește o sală de sport cu 180 locuri, prin Compania Națională de Investiții.

Președintele CJD, Corneliu Ștefan: Alături de cei doi primari, domnul primar Stroe Constantin și Stana Cosmin, de cei doi viceprimari, consilierii locali din cele două localități, doamna deputat Carmen Holban, doamna vicepreședinte a Consiliului Județean Dâmbovița, Luciana Cristea, astăzi dăm în circulație un pod nou – pot spune un eveniment istoric pentru județul Dâmbovița, și nu doar pentru zona de nord. Înlocuim un pod, așa cum a spus domnul primar, cu acest pod nou, modern, pe care locuitorii din nordul județului îl așteptau de mulți ani. Acest pod, și nu doar el propriu-zis, ci și drumurile de legătură, atât din localitatea Șotânga, cât și din localitatea Doicești, fac parte dintr-un amplu proiect care leagă DJ 712 cu DN 71. Aștept de la domnul primar un proiect pentru legătura cu DN 71, pentru ca această zonă a județului Dâmbovița să fie în continuă dezvoltare.

Referitor la cele două localități, avem proiecte importante și pentru localitatea Șotânga, dar și pentru localitatea Doicești. În Doicești avem 3 proiecte în parteneriat, prin Programul Județean de Dezvoltare Locală, avem contractele deja semnate. La începutul anului viitor vom începe execuția celor 3 lucrări pe care le avem în parteneriat cu comuna Doicești, iar la Șotânga avem, 2 proiecte importante pentru comunitate, proiecte pe care ni le-am asumat împreună, Consiliul Județean Dâmbovița și unitatea administrativ-teritorială Șotânga.

Sunt proiecte importante, proiecte pe care ni le-am asumat, împreună cu primarii, împreună cu consilierii locali, împreună cu consilierii județeni și împreună cu echipele noastre pentru comunitățile din cele două localități.”

Constantin Stroe, primarul comunei Șotânga: „Am finalizat procesul verbal de recepție pentru o investiție majoră pentru localitățile Șotânga și Doicești, construire pod la limita administrativ teritorială a celor două comune, este un drum de racordare. Investiție mare, zicem noi, și complexă, la o valoare de 7 milioane lei, un pod de aproape 100 metri lungime, investiție care, considerăm noi, o să dezvolte economic cele două localități punând în valoare terenurile și zona, în general. Este o lucrare complexă pentru că râul Ialomița, pe deasupra căruia trece podul, este de importanță națională și lucrările au fost complexe pentru că ceea ce vedem deasupra apei este una, dar ceea ce este sub nivelul apei este altceva, sunt 36 de piloni forați, paralel lucrării mai sunt și drumuri, aproximativ 1,5 km.

Am preferat să facem deschiderea circulației pentru că deja este o presiune pentru a se circula pe acest pod și pentru a reduce termenele și a veni în întâmpinarea atât a cetățenilor din comuna Șotânga, cât și a cetățenilor din comuna Doicești.

Investiția aceasta am considerat-o necesară pentru că în amonte, la aproximativ 1 km, există un pod dezafectat, în ruină, al SNC Doicești, pe care noi ani de zile, din 2006, am încercat să-l aducem către cele două administrații, nu s-a reușit și atunci am luat decizia să facem un pod nou. Nu am inventat noi „apa caldă”, pe aici se căra înainte de construcția Termocentralei Doicești, o altă investiție care se dezafectează, cărbunele de la mina Șotânga, se căra la gara Doicești și pleca în țară unde era necesar. Noi am urmat efectiv același traseu din 1950

Mulțumesc președintelui Consiliului Județean, domnului Corneliu Ștefan, care în permanență a fost aproape de noi. Mulțumesc și constructorilor care au făcut dovada profesionalismului lor pe acest pod. Mulțumesc tuturor celor care și-au adus aportul la înfăptuirea acestui obiectiv major de investiții”

Cosmin Stana, primarul comunei Doicești: „Mulțumesc întregii echipe care a lucrat la implementarea acestui proiect de mare anvergură. Este un moment deosebit, în sfârșit s-a creat o legătură directă între cele două comune, o posibilitate de dezvoltare socio-economică pe viitor. Mulțumesc echipei președintelui Consiliului Județean și sper că ne va ajuta și pe viitor să putem implementa un proiect pentru continuarea modernizării acestui drum, cu o ieșire directă spre DN 71. De ce spun acest lucru? Pentru că ne va avantaja în direcționarea traficului greu, deoarece în interiorul localității va fi foarte dificil, drumurile sunt înguste la noi”

 

 

 

leave a reply