20 de biblioteci dâmbovițene, implicate în proiectul „Ora să știm”. Copiii de grădiniță și clase primare învață prin joacă, experimente și lectură

Biblioteca Județeană Dâmbovița a reușit să obțină fonduri pentru un interesant proiect de cercetare denumit „Ora să știm”. Acesta se adresează celor mai mici dâmbovițeni și presupune, pe lângă citit, experimente simple și atractive prin care micuții de grădiniță și din clasele primare care participă la proiect își dezvoltă abilitățile și cunoștințele în domeniul diverselor științe- tehnologie, inginerie, matematică.

Potrivit managerului Bibliotecii Județene „I.H.Rădulescu”, în comparație cu activități similare la nivel național, se pare că județul nostru este pe primul loc ca număr de biblioteci participante la proiect.

La nivelul județului Dâmbovița, în proiect sunt atrase și implicate biblioteci din 20 de localități, precum Pucioasa, Fieni, Răcari, Titu, Perșinari, Raciu, Gura Ocniței, Conțești, Dărmănești, Ocnița, Mătăsaru, Vulcana Pandele, Cobia, Bilciurești, Moroieni, Slobozia Moară, Brezoaiele, Vișinești, Finta și Târgoviște (Biblioteca Județeană).

„Biblioteca Județeană se implică masiv și în activitatea de cercetare… De ce?! Pentru că în primul rând se mai pot obține niște fonduri din aceste proiecte de cercetare, în al doilea rând personalul bibliotecii beneficiază de un trainning special pe anumite paliere. Anul acesta am câștigat un proiect, «Ora să știm», sunt 12 biblioteci județene selectate la nivel național printre care suntem și noi și 120 de bibliotecari locali care au participat la acest trainning. La nivelul județului Dâmbovița sunt implicate 20 de biblioteci, deci dacă facem o comparație cu ceea ce se întâmplă la nivel național, din total, cred că suntem pe primul loc ca număr de biblioteci participante la proiect. Ce face acest proiet?! Se dorește a se crea un nou serviciu de bibliotecă prin care publicul foarte tânăr, deci ne adresăm copiilor de grădiniță și din primii ani de școală, până la 10 ani, să își dezvolte abilitățile și cunoștiințele în domeniul științelor – știință, tehnologie, inginerie, matematică. De regulă se organizează mici întâlniri în care se fac experimente cu jucării, cu bomboane colorate, astfel încât să li se explice copiilor niște procese fizice, chimice, dar pe înțelesul lor, după care li se citește din domeniul acela o poveste. Să știți că metoda aceasta, până la urmă, este o metodă non-formală de învățare, are impact mult mai mare la nivelul copilului decât dacă i-ai da o ecuație pe tablă și nu a înțeles nimic. Deja am început activitățile în cadrul proiectului și în cadrul Bibliotecii Județene, la Biblioteca pentru Copii, dar și în cadrul proiectelor bibliotecilor comunale. La Biblioteca Raciu s-a desfășurat o întâlnire de acest gen. Câștigul este în primul rând pentru cei mici, pentru că își dezvoltă aceste cunoștințe, dar și în rândul bibliotecarilor, pentru că învață metode noi de lucru cu acest public, un public cu care se lucrează destul de greu în general… Acesta ar fi un proiect de cercetare pe care l-am câștigat anul acesta”, a explicat Agnes Erich, managerul Bibiliotecii Județene „I.H. Rădulescu” Dâmbovița.

leave a reply