Șase societăți dâmbovițene au nevoie de viitori meseriași. Jumătate din locurile propuse pentru anul școlar viitor sunt pentru învățământ dual, profesional și tehnic

Ana Maria Popescu 15/01/2020 0
Șase societăți dâmbovițene au nevoie de viitori meseriași. Jumătate din locurile propuse pentru anul școlar viitor sunt pentru învățământ dual, profesional și tehnic

Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița se pliază pe cerințele pieței și dorințele angajatorilor dâmbovițeni și propune Ministerului Educației, prin Planul de școlarizare pentru 2020-2021, înființarea unor clase de învățământ dual și profesional. Pentru că există solicitări din partea mai multor agenți economici din județul Dâmbovița, Inspectoratul Școlar Județean propune înființarea a peste șapte clase pentru învățământ dual la instituții de învățământ din Târgoviște, Fieni, Găești, Titu și Tărtășești. Printre societățile care au solicitat pregătirea unor elevi pentru meserii de care au nevoie în unitățile economice se numără Arctic, Nimet, OMV Petrom sau Metaplast.

Potrivit inspectorului școlar general, Sorin Ion, per total, învățământul dual, învățământul profesional și învățământul tehnic liceal înseamnă mai mult de jumătate din numărul de locuri alocate în Planul de școlarizare pentru anul 2020-2021.

„La acest moment ne aflăm în punctul în care suntem pregătiți să mergem la Minister cu Planul de școlarizare la nivel de județ… Ca și cifre, avem prognozați pentru a promova clasa a VIII-a, pentru anul 2020, 4576 de elevi. Evident că pentru aceștia noi trebuie să asigurăm la licee și școli profesionale 4576 de locuri cel puțin, fiecare copil trebuie să poată să-și aleagă. În realitate, experiența ultimilor ani, arată că se vor înscrie în clasa a IX-a, în toate formele, undeva la 4200 de copii, în jur de 400 se pierd pe drum, de regulă asta este media, undeva la 10%, din diverse motive, unii se pierd cu direcție cunoscută, alții cu direcție necunoscută, în sensul că sunt cei de la limita județului care merg la Buftea, la Ploiești, că le este mai ușor… Astea înseamnă că vom rămâne cu siguranță cu locuri neocupate, este un fel de pierdere calculată, vom avea clase care nu se vor forma la toamnă pentru că nu putem să nu ținem cont de puținii elevi pe care îi pierdem… Plus că mai sunt elevi din clasa a VIII-a care sunt, poate neoficial, în abandon școlar, pentru că dacă un elev de clasa a VIII-a nu vine tot anul la școală el oficial nu e declarat în abandon pentru că are vârsta de școlarizare, iar învățământul este obligatoriu, prin urmare nu putem declara că a abandonat… Sunt și situații în care ai trecut în catalog 25 de elevi, dar în realitate cei care frecventează regulat școala pot să fie 23.

Toată lumea vrea școli profesionale, dar nimeni nu și-ar da propriul copil la profesională, pentru că vrem la mate-info, la filologie sau să se facă avocat… Școlile profesionale se fac la cererea agenților economici, operatorilor economici. Aceștia pot să se adreseze direct școlii, dacă vor să solicite învățământ profesional pe meseriile pe care le doresc sau se adresează direct Ministerului, dacă vor să facă învățământ dual. În momentul acesta avem rată de acoperire 100% la ce ni s-a cerut pe învățământ dual, asta nu înseamnă foarte mult, dar este totuși o formă de învățământ relativ nouă și mai durează până când operatorii economici își dau seama de avantajele învățământului dual… Avem puține clase la nivel de județ, vreo 8 clase și vă pot spune și cu ce operatori economici avem învățământ dual. La Găești- „Iordache Golescu” avem frigotehnist pentru Arctic, la Târgoviște avem la „Nicolae Ciorănescu” două clase, de electronist aparate și echipamente și operator la mașini cu comandă electrică tot pentru Arctic, tot la „Nicolae Ciorănescu” avem pentru Nimet clasă de rectificator. Mai avem la Tărtășești două clase, una de cofetar- patiser și una de bucătar- patiser- preparator produse făinoase cu o firmă care se cheamă Puratos SRL. Mai avem la Titu- „Goga Ionescu”, cu Metaplast, avem clasă de sculer matrițer și la Liceul „Aurel Rainu” Fieni avem o jumătate de clasă pentru electromecanic utilaje și instalații industriale pentru SC Carmeuse Holding SRL. (…) Una peste alta, per total, învățământul dual, învățământul profesional și învățământul tehnic liceal înseamnă mai mult de jumătate din numărul de locuri alocate, deci cred că suntem în primul an cu peste 50%, restul mergând la licee teoretice. Avem la licee teoretice alocate un număr de aproape 1300 de locuri, dar trebuie să țineți cont că avem și învățământul vocațional, care înseamnă licee de arte, Seminarul Teologic, clase cu profil sportiv, clase de pedagogic, astea sunt vocaționale care nu știu dacă să le încadrez în categoria liceelor teoretice sau a liceelor tehnologice… (…) Mergem cu proiectul cu planul de școlarizare la Minister și dacă este ceva în neregulă îl ajustează…”, a declarat inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița, Sorin Ion.

Leave A Response »