Pentru bulibășeala provocată în sistemul de învățământ, pentru incompetența demonstrată în gestionarea sistemului educațional pe timp de criză, dar și pentru tot acest timp pierdut fără să găsească o soluție viabilă de repunere pe picioare a învățământului și oferirea unei alternative viabile de învățare din toamnă pentru copiii României, Partidul Social Democrat Dâmbovița, prin vocea vicepreședintelui Radu Popa, solicită demisia ministrului Educației Naționale, Monica Anisie, dar și prefectului județului Dâmbovița, Aurelian Popa, care în loc să se ocupe de problemele reale ale județului face campanie electorală și racolări de primari pentru PNL.
Social democrații dâmbovițeni susțin, la fel ca majoritatea specialiștilor din domeniu, că învățământul online nu este deloc o soluție bună pentru elevi, aceștia dezvoltând dependență de internet și calculator, ca să nu mai vorbim de faptul că jumătate dintre copiii din România, nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.
„Puterea nici măcar nu vrea să se inspire din exemplul ţărilor europene în privinţa sistemului de învăţământ pe timpul pandemiei și nici să ia în calcul studiile specialiștilor. Puterii actuale nu-i pasă nici măcar de studiile forurilor stiințifice și academice române care evidențiază efectele nocive ale învățământului online, așa cum s-a experimentat în România în pandemie și cum ar vrea să continue, într-o formă hibridă, guvernarea PNL”, susține vicepreședintele PSD Dâmbovița, Radu Popa.
În condițiile în care guvernanților de la PNL nu le pasă se pare de situația învățământului românesc și dâmbovițean și au cu totul alte preocupări ce nu au absolut nicio legătură cu rezolvarea problemelor din educație, PSD Dâmbovița a decis să inițieze un dialog cu părinții, cadrele didactice și specialiștii din domeniu din județ și nu numai, pentru a găsi soluții viabile de redeschidere a școlilor din toamnă și de reluare a cursurilor elevilor în condiții de siguranță.
„Nepăsarea e o formă de moarte lentă. De aceea, în contextul gestionării dezastruoase a sistemului de educație in contextul crizei COVID-19, PSD DB CERE DEMISIA ministrului Educatiei, Monica Anisie și a Prefectului Județului Dâmbovița, Aurelian Popa pentru incompetența demonstrate în gestionarea sistemului educațional pe timp de criză.
Declarații recente precum și acte deocamdată cu caracter de recomandare venite de la oficiali și instituții publice ne duc cu gândul la posibilitatea sau chiar la probabilitatea ca data de 14 septembrie 2020 să găsească școlile tot închise, iar educația să se desfășoare, la fel ca în ultimele luni ale anului școlar actual, prin așa-zisa „școală online”.
În acest context, ne aliniem unor voci importante profesionale din spațiul public care spun că este nevoie de
- Redeschiderea unităților de învățământ și stoparea așa-zisei „școli online”.
- Asumarea tuturor măsurilor pentru desfășurarea activității educaționale în școli în condiții de deplină siguranță pentru elevi și pentru profesori.
- Modificarea cadrului legislativ, în așa fel încât posibilitatea trecerii la „școala online” să fie limitată strict la perioada stării de urgență.
- Relațiile interumane nu se pot construi la distanță.Prin natura sa, mediul online este ideal pentru comunicarea în scop de schimb de informaţii. Însă, educaţia nu înseamnă doar informaţie, ci şi emoție, dialog și construirea unei relații interpersonale pedagog-elev, procesul de predare/însușire presupunând în mod egal evaluarea de către cadrul didactic a întregii personalități și dezvoltări a copilului. Asemenea relații nu se pot transmite la distanță. Pentru a construi o înțelegere profundă, conceptuală, și o gândire superioară este nevoie de interacțiuni intensive între profesori și elevi, iar tehnologia uneori distrage de la aceste valoroase legături umane
România Educată, marele proiect de țară al lui KWI este, în realitate, România REeducată.
România azi e România izolată! În loc să mintă isteric și să abereze că PSD ar fi responsabil pentru eșecul guvernului său de a stăpâni pandemia, mai bine Iohannis ar fi cerut explicații guvernului său despre ce se întâmplă cu școala. Milioane de copii, părinți și profesori așteaptă o decizie pe care guvernul Orban se dovedește incapabil s-o ia și s-o comunice din timp.
În timp ce în toată Europa s-au făcut planuri, s-au alocat fonduri și se fac pregătiri pentru ca școala să înceapă-n septembrie în condiții care să asigure o protecție maximum posibilă, în România puterea liberală tot imaginează scenarii și experimente care riscă să compromită grav educația actualelor generații.
Puterea liberală refuză să ia exemplu de la țările europene și să aplice soluții adecvate momentului, care să nu compromită educația copiilor.
În loc să-și exercite atribuțiile constituționale și să facă un lucru util, respectiv să ceară guvernului său soluții coerente, în interesul elevilor, Iohannis, artizanul din gură al ”României Educate” continuă cu istericalele ridicole anti-PSD.
În teritoriu, prefecții, reprezentanții guvernului PNL, sunt preocupați de elemente de campanie electorală, de racolări de primari și de alte combinații variabile.
Nici Iohannis și nici Orban nu realizează urgența unor decizii care să fie comunicate din timp, astfel încât atât cei din conducerea școlilor cât și profesorii, părinții ori copiii să știe ce urmează să se întâmple și să-și facă pregătirile necesare.
Miniștrii PNL incapabili au în fața lor proba care demonstrează că învățământul se poate relua în condiții aproape normale. În afterschool și în gradinițele deschise acum, nu sunt focare. În aceste condiții, a impune un sistem de pseudo educație online, înseamnă a distruge o generație.
Puterea nici măcar nu vrea să se inspire din exemplul ţărilor europene în privinţa sistemului de învăţământ pe timpul pandemiei și nici să ia în calcul studiile specialiștilor.
Studiile europene arată că școlile pot fi și ar trebui deschise pentru că beneficiile sunt mai multe decât riscurile.
Puterii actuale nu-i pasă nici măcar de studiile forurilor stiințifice și academice române care evidențiază efectele nocive ale învățământului online, așa cum s-a experimentat în România în pandemie și cum ar vrea să continue, într-o formă hibridă, guvernarea PNL.
Academia Română avertizează într-un punct de vedere oficial, dedicat educației online că: ”Generalizarea învățământului online poate compromite întregul sistem de educație atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor/ profesorilor la infrastructura performantă (platforme, comunicare, tablete, calculatoare etc.), care, în acest moment, este, din păcate, deficitară.”
Pentru ciclurile preșcolar și primar (3-11 ani) școala on-line este departe de a fi o opțiune; din contră, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psiho-sociale și intelectuale. Educația se face în interacțiune directă cu un educator, relația dintre elev și învățător/profesor fiind mai mult decât comunicare de sunete și imagini. Învățătorul/profesorul este model, ocrotitor, suport moral etc. și trebuie perceput în chip nemijlocit de elevi.
Un alt studiu, făcut de organizația ,,Salvați Copiii” demonstrează că aproape jumătate dintre copiii din România, nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.
50% dintre cei care participă totuși la cursurile on line dezvoltă dependență de internet și, ca atare, expunere la conținut agresiv și la fake news.
Având în vedere cele menționate mai sus, PSD Dâmbovița a decis să inițieze un dialog cu părinții și cu cadrele din sistemul de învățământ din județ prin care să ceară sprijinul tuturor părinților dâmbovițeni pentru redeschiderea școlii”, a declarat vicepreședintele PSD Dâmbovița, Radu Popa.