Learning to Learn by Teaching un concept important pentru educația adulților

În perioada 17-22 noiembrie se desfășoară la Hasselt, în Belgia, cea de-a patra întâlnire din cadrul Parteneriatului Grundtvig – Learning to Learn by Teaching, întâlnire la care participă în jur de 30 de profesori, din mediul preuniversitar și universitar, din cele 6 țări partenere (Italia, Portugalia, România, Belgia, Letonia, Marea Britanie).

Proiectul urmărește realizarea unor instrumente online pentru învățarea eficientă a limbilor străine și pentru achiziția de competențe pentru utilizarea tehnologiei informatice, integrând în același timp aspecte legate de cultura și tradițiile țărilor partenere dar și experiența personală a partenerilor, într-o abordare mai aprofundată a competenței de ”a învăța să înveți„.

Întâlnirea de la Hasselt, la care au participat doi profesori de la Colegiul Economic ”Ion Ghica” din Târgoviște (Carmen Rădulescu și Eugenia Zamfir) a prilejuit discuții pe marginea metodologiei  ”Learning to Learn by Teaching” plecând de la analiza tuturor resurselor folosite și a activităților proiectate pe parcursul proiectului dar și a cercetărilor locale legate de percepția elevilor, studenților și a profesorilor privind modalitățile adecvate pentru asigurarea consistenței învățarii. În acest sens, pornind de la ideea că ”a învăța să înveți” este o competență care presupune atât o abordare cognitivă cât și una afectivă, cercetarea realizată de profesorii români a pus în evidență aspecte interesante legate de rolul profesorului și al elevului în procesul învățării, de motivația celor care învață dar și de strategiile/ metodele folosite pentru învățare, într-un context permisiv exprimării personalității și cooperării.

Următoarele întâlniri, care se vor desfășura în Portugalia (Santo Tirso) și Marea Britanie, se vor axa pe finalizarea produselor finale ale proiectului (ghid, metodologie, produse destinate diseminării) cât și pe evaluarea finală a acestuia.

leave a reply