Dascălii, pe urmele elevilor: dezastru la titularizare!

Examenul de titularizare vine să completeze tabloul catastrophic al sistemului de învățământ românesc. Dacă rezultate la examenul de bacalaureat sunt îngrijorătoare (inclusiv cele de anul acesta, cand subiectele au fost surprinzător de lejere), cele de la examenele de titularizare pot fi considerate catastrofale. Ei, cei care nu au reușit să ia note de trecere decât în proporție mai mică de 50%, sunt cei care ar trebui să educe generații viitoare, generații educate, instruite, performane. Ori, cum e turcul e și pistolul – ca să exploatăm din moștenirea noastră orientală. La așa dascăli, așa elevi.

La nivel național, doar 47,78% dintre dascălii care s-au înscris au obţinut note între 7 şi 10, ceea ce este, de departe, o mare și gravă problemă.

Nici în Dâmbovița nu a fost alta situația. Din cei 829 de candidaţi rămaşi în concurs, doar 348 au obţinut note peste 7. E drept, alți 295 de candidați au obţinut note între 5 şi 7, care însă nu le vor da dreptul decât să ocupe posturi de suplinitori, dacă acestea vor exista.

În aceste condiții, revine în prim-plan necesitatea unei dezbateri reale și a unei reforme reală și profundă a sistemului românesc de învățământ.

  • adicătelea, cum e turcu şi pistolu’? 🙂
    dezbatere? vax albina!
    politicul şi politrucii să’şi ia laba de pe învățămînt şi totul se autoreglează.

leave a reply