Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020
Axa prioritară 3: Locuri de munca pentru toti
Apelul pentru proiecte POCU/82/3/7/Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană
Titlul proiectului: ”Visul tău, afacerea de mâine!”
Contract: POCU/82/3/7/105949
Prin proiect a fost creat Centrul after school Maris. Proiectul a ajuns la finalul implementării și se va încheia în data de 21 august. În perioada implementării am reușit să integrăm toți copiii prezenți în centru și să-i facem să se adapteze la mediul școlar, dar am convins și comunitatea formată din părinți, familiile și cunoscuții lor că toți copiii centrului au reușit, prin asistenta acordata de personalul nostru, să se integreze în grup, să accepte diversitatea, să completeze și sa fundamenteze cunoștințele acumulate în școală și să-și petreacă în mod dezirabil timpul liber. Vrem ca activitatea centrului nostru să devină un model de bună practică pentru centrele similare și să facem cunoscut comunității locale modul nostru de a educa copiii, punând accent deosebit pe educația prin joacă.
Propunerea activităților a pornit de la ideea că ceea ce vor face aici, chiar și când este activitate de învățare să se insereze în program pe coordonate ludice, încercând antrenarea copiilor în activități care să le placă, să-i captiveze, să le câștige interesul. Jocurile amuzante, jocurile consumatoare de energie, activitățile de creație, jocurile care întăresc unitatea grupului, jocurile cu mesaj, activitățile de întărire a abilităților emoționale etc, sunt foarte bine primite de copii.
Forma predominantă a activității în Centrul after school a fost jocul, chiar activitățile noastre cu scop educativ au luat forme ludice. Acesta a avut doar un scop recreativ, ci și de educație morală, interculturală, estetică și fizică a beneficiarilor. Cunoscând importanța jocului în dezvoltarea psihologică și în educația copilului. Jocurile sunt „niște auxiliare ale educației, stimulente pentru spirit, pentru imaginație și dexteritățile motorii. În joc transpare în mod firesc pregătirea pentru viitor” (Adler). Un accent deosebit s-a pus și pe dezvoltarea abilităților emoționale și sociale. Având în vedere că emoțiile stau la baza comportamentelor, accentul pus pe educația emoțională au justificat încercarea noastră de a-i ajuta pe acești copii în îmbunătățirea abilităților emoționale și a competențelor sociale.