2810 elevi din județul Dâmbovița au rămas cu mediile neîncheiate la finalul primului semestru de studiu online. „Pentru acești copiii urmează măsurile și programele remediale pentru că sunt cei care au pierderile cele mai mari”, susține conducerea ISJ Dâmbovița

2810 elevi din județul Dâmbovița au rămas cu mediile neîncheiate la finalul primului semestru, desfășurat aproape în integralitate în mediul online. Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița susține că toți acești copii vor urma programe remediale și își vor îndrepta situația școlară în următoarele săptămâni. Cei mai mulți elevi rămași cu situația școlară neîncheiată în semestrul I provin din învățământul gimnazial și liceal.

Care sunt cauzele pentru care elevii au rămas cu mediile neîncheiate a explicat în cadrul unei conferințe de presă inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița, prof. Cătălina Homeghiu.

,,2810 elevi din județul Dâmbovița au mediile neîncheiate la finalul semestrului I. Totalul elevilor preșcolari în județ este de aproximativ 67.000. În învățământul primar sunt 222 de elevi cu mediile neîncheiate, din gimnazial 889 de elevi, profesional 723, din liceu 916, postliceal 60. Într-adevăr este mult. Sunt copiii care nici la acest moment poate că nu au acces la învățământul online, poate că nu au o tabletă, un telefon sau un dispozitiv electronic, dar sunt și foarte multe situații, copiii care migrează, care pleacă periodic cu părinții în afară, se întorc și care nici dacă este învățământ fizic nu vin. Mai sunt copiii din mediile defavorizate, nesupravegheați, și pentru care unitățile de învățământ, autoritățile locale, toți factorii implicați încearcă prin proiecte, prin măsuri compensatorii să diminueze pe cât posibil numărul celor care părăsesc timpuriu educația.

Deci acești 2810 sunt din cauze diverse, nu doar lipsa internetului sau a unui dispozitiv electronic. Am comparat și cu situația din anul trecut, când era un an normal, și nu sunt diferențe foarte mari. La nivel național se estimează undeva de trei ori mai mult elevii cu medii neîncheiate. Noi nu avem de trei ori mai mult, dar avem. Pentru acești copiii urmează măsurile remediale și, evident, programele remediale pentru că sunt cei care au pierderile cele mai mari”, a declarat inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița .

leave a reply